۲
یادداشت؛

فرار رو به جلو و بیانیه ای رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از نصایح مشفقانه

وقتی بی توجهی یا اهمال در مسائل بهداشتی (مانند ماست کپک زده و وجود کرم در گوجه فرنگی) در سلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار وجود داشته باشد، دیگر نمی شود منکر کم کاری ها و یا واسطه گری های احتمالی در این بين شد!
فرار رو به جلو و بیانیه ای رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از نصایح مشفقانه
به گزارش چهاربهاران مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای دانشگاه دریانوردی چابهار طی بیانیه ای اعلام کرده طبق قانون، اداره سلف دانشگاه طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار شده؛ مسلما طبق اصل ۴۴ قانون اساسی این برون سپاری موجه است اما زمانی که نظارت به صورت دقیق و حساب شده انجام شود!
 
محمود نصیری باید ضابطه را در عوض رابطه در دستور کار خود قرار دهد، اینکه بسیاری از اساتید با سابقه و درجه اول دانشگاه انتقادات جدی به نحوه مدیریت وی داشته باشند و یا دانشجویان نتوانند اعتراض جمعی کنند مطمئنا ترس از عواقب اعتراض و ایجاد حاشیه سازی و پرونده سازی و به مخاطره انداختن آینده و سرنوشت دانشجویان و اساتید و کارکنان بی پناه محتمل است، روزه سکوت و محیط خفقان حاکم خواهد شد.
 
از شواهد و قرائن اینگونه برمی آید که برخی افراد در جهت منافع شخصی و البته خلاف مصالح ملی، قصد ضربه زدن به منافع و اهداف علمی و آموزشی دانشگاه که در راستای اهداف عالیه انقلاب است، را دارند ولی دلیل نمی شود تا انتقادات و اعتراضات حول سؤمدیریت رییس دانشگاه نادیده گرفته شود و مدیریت در صورت عدم توانایی در کنترل منصفانه و قانونمند اوضاع نابسامان این روزهای دانشگاه، می تواند با یک خداحافظی همه را خوشحال کند!
 
براستی چرا ساختمان سلف سرويس دانشگاه که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از یک سال است صدای کسانی که برای بهره برداری این مجموعه تلاش می کنند، شنیده نمی شود؟ واقعا همیشه کمبود اعتبارات علت حل نشدن مشکلات است یا عدم پیگیری مجدانه؟
 
طبق قانون، دانشگاه باید قبل از شروع سال تحصیلی با برگزاری مناقصه سلف دانشگاه و واگذاری اداره آن به بخش خصوصی به پیشواز سال تحصیلی جدید برود ولی چنین اتفاقی نیفتاده؟ چرا در دوره دکتر نصیری حتی پیشرفت طرح های عمرانی نظیر کتابخانه و ساختمان دانشکده مهندسی به بن بست توسعه رسیده و خبری از بهره برداری هیچ پروژه اى نیست؟!

متاسفانه حلقه مفقوده این روزهای مدیریت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار "نظارت سالم و بی طرفانه" است؛ اگر پیمانکار سلف دانشگاه فوق در دانشگاه ولايت، بیمارستان چابهار و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ... نیز فعالیت می نماید باید منصفانه به بررسی عملکردش در آن نهادها نیز پرداخته شود و اگر آنجا نیز عملکردی مشابه داشته باشد می بایست به رعایت و التزام اصول اولیه در انتخاب و گزینش پیمانکار و برون سپاری در استان شک نمود و اگر نه، کیفیت مواد اولیه و طبخ در آنجا از کیفیت لازم برخوردار است به "نظارت مستمر" و "اعتماد فراوان" مورد ادعای مسئولین دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تردید کرد!

اینکه اوضاع بودجه و تخصیص دانشگاه نامناسب و کم است، امر مکتوم و تازه ای نیست و اگر محدودیت بودجه ای وجود دارد، به نسبت، برای تمام دانشگاه ها (و چه بسا سایر دواير دولتی) وجود دارد اما چرا این اعتراضات به کیفیت غذا در سایر دانشگاه هاى کشور و خصوصا استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد؟ قضاوت در این زمينه را چون همیشه باید به مخاطبان واگذاشت.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 452351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *