۰
شهردار جدید چابهار؛

راه و شهرسازی تریلی ترانزیت ها را ساماندهی کند

شهردار جدید چابهار گفت: تردد تریلی ترانزیت های چابهار- میلک در سطح شهر مشکلات عبور و مرور را به وجود آورده است بنابراین نیاز است هر چه سریعتر ساخت کمربندی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
راه و شهرسازی تریلی ترانزیت ها را ساماندهی کند
محمدیونس حقانی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: هم اینک تردد تریلی ترانزیت های محموله هندوستان به افغانستان در محدوده بندر شهید بهشتی و کلانتری مشکلات زیادی را برای خودروهای سبک عبوری و عابران پیاده ایجاد کرده است به طوری که تردد صدها کامیون برای تخلیه و بارگیری دو بندر شهید بهشتی و کلانتری ساخت جاده کمربندی و پارکینک ترانزیت ها را ملزم کرده است.
وی با اشاره به مشکلات ترافیک شهری افزود: در زمان تخلیه کشتی چند هزار تنی صدها کامیون در صف انتظار برای بارگیری به نوبت اند و متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی برای ساخت جاده کمربندی و مکان مناسبی برای توقف کامیون ها صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه تردد کامیون ها سبب شده تا بارها حوادث گوناگون رانندگی و کشته و زخمی شدن شهروندان حادث شود ادامه داد: نیاز است هر چه سریعتر ساخت کمربندی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا تردد و ترافیک شهری جایگاه استاندارد خود را با توجه به رسیدن سال نو و حضور گردشگران پیدا کند.
وی به برنامه های شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر چابهار اشاره کرد و افزود: این شهر از کمترین سرانه فضای سبز برخوردار است بنابراین زیباسازی، هرس درختان، ایجاد فضای شاد و مفرح، زیباسازی ساحل محدوده دریا کوچک و دریا بزرگ برای مسافران نوروزی از اولویت های کاری این شهرداری است.
شهردار چابهار تصریح کرد: چابهار در ایام پایانی سال میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که بیشتر آنها برای جذابیت های منطقه آزاد و گردش در ساحل زیبا به این شهرستان سفر می کنند بنابراین سازمان منطقه آزاد چابهار و دبیرخانه توسعه سواحل مکران برای رفع مشکلات شهرداری و ایجاد امکانات رفاهی، پذیرایی و اسکان مسافران مساعدت و همکاری کند.
حقانی تاکید کرد: در حال حاضر آسفالت معابر، پیاده روسازی، کاشت درختان مثمر در بوستان ها، ایجاد پارک، ساماندهی سواحل دریا کوچک در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ساحل زیبای دریا کوچک (محدوده خلیج چابهار) در تصاحب ادارات مختلف نظیر شیلات، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، گمرک و غیره است و شهروندان حق استفاده از آن را ندارند، خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم انجام شده و قرار است حریم 60 متری ساحل آزادسازی شود تا مسافران و شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.
​انتهای پیام/ک
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 451207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *