۰
فرماندار ویژه چابهار:

چابهار نقش مهمی در مبادلات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد

فرماندار شهرستان چابهار گفت: بندر چابهار یکی از چهار راه های اصلی کریدور جنوبی تجارت جهانی محسوب می شود به طوری که این بندر به علت موقعیت استراتژیک خود و دستیابی به آب های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات بین ایران و سایر نقاط منطقه دارد.
23
23
به گزارش چهاربهاران، موهبتی افزود: چابهار به دلیل موقعیت ویژه ای که دارد به عنوان محور توسعه در شرق كشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این شهرستان با داشتن ضریب ها و ظرفیت های بالا در بخش های حمل و نقل، ترانزیت، معادن و محصولات گرمسیری و خارج از فصل برخوردار است.
فرماندار چابهار بیان کرد: این شهرستان به آبهای آزاد راه دارد و می تواند نقش مهمی در مبادلات منطقه ای و بین المللی داشته باشد.
موهبتی اضافه کرد: شهرستان چابهار با داشتن اقلیم متفاوت و متنوع به عنوان قطب کشاورزی معرفی شده است.
وی اظهار کرد: بخش عمده ای از صید و صیادی کشور در این شهرستان انجام می شود و قطب پرورش میگو در کشور است.
فرماندار چابهار افزود: این شهرستان آینده درخشان و رو به رشدی را در پیش دارد.
وی خاطرنشان کرد: چابهار نسبت به سایر نقاط ساحلی ایران مزیت های خاص خود را دارد به طوری که آب های عمیق در خلیج آن شرایط پهلوگیری کشتی های بزرگ و ایجاد تاسیسات بندری را فراهم می کند همچنین قرار گرفتن چابهار در یک خلیج ، موقعیت بندری ایده آلی برای توسعه فیزیکی در آینده به آن می بخشد که بسیاری از بنادر دنیا از آن محرومند.
موهبتی گفت: طرح توسعه سواحل مکران با دستور رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد کشور به سرعت در حال انجام است و در آینده ای نزدیک زیر ساختهای ریلی، گاز و توسعه بنادر آماده می شود.
موهبتی گفت: طرح توسعه سواحل مکران با دستور رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد کشور به سرعت در حال انجام است و در آینده ای نزدیک زیر ساختهای ریلی، گاز و توسعه بنادر آماده می شود.
وی بیان کرد: امنیت بالای منطقه چابهار فرصت مناسبی برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کرده است.
فرماندار چابهار اظهار کرد: آینده منطقه کاملا روشن است به ویژه بعد از موفقیت کشورمان در برجام فضا و محیط کشور برای سرمایه گذاری بیش از گذشته آماده شده که بطور قطع با اقبال سرمایه گذاران خارجی و کارآفرینان داخلی رو به رو شده است.
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 423285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *