۰
کارشناس امور سیاسی در گفتگو با چهاربهاران:

خرید هواپیمای ایرباس و بوئینگ دستاورد محسوب نمی شود/ تعلیق دو ماهه تحریم ها سوری است

کارشناس امور سیاسی گفت: دولت با خرید هواپیمای ایرباس و قرارداد با بوئینگ نمی تواند اقتصاد کشور را توسعه دهد.
خرید هواپیمای ایرباس و بوئینگ دستاورد محسوب نمی شود/ تعلیق دو ماهه تحریم ها سوری است
نوید ژاله در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: اگر تحریم هواپیمایی ایران مصوب شود قطعا پول های داده شده بلوکه می شود و باید سیاسیون دولتی کشور راهکار‌ مثمرثمری بیاندیشند.

وی افزود: اگر آمریکا نامه ای تحت عنوان دو ماه تعلیق تحریم های ایران امضأ می کند سوری بوده و تحریم ها در عمل پابرجاست.

ژاله ادامه داد: امروز کره شمالی مانند ایران باحیا عمل نمی کند و خیلی آزادانه از قدرت نظامی هسته ای سخن می گوید آیا ایران هم این گونه رفتار کرده است؟

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ایران قطعا نباید از مواضع خود عقب نشینی کند و تحریم های اقتصادی آمریکا بااتکا به جوانان کشور قابل عبور است.

وی عنوان کرد: اگر درخواست ساخت هواپیما در بوئینگ توسط طرف های مقابل مورد تحریم قرار گیرد قطعا پول های پرداخت شده بلوکه می شود و نمی توان هزینه های پرداختی را بازگرداند.

وی تشریح کرد: چرا تاکنون دولت به فکر ساخت هواپیمای تولید داخل نیفتاده است و در این بخش سرمایه گذاری جدی نمی کند، ما جوانانی داریم که به گفته رسول خدا(ص) از دانش تا ستاره ثریا پیش خواهند رفت.

نوید ژاله خاطرنشان کرد: آمریکا و طرف های غربی هر کجا که بتوانند به لحاظ سیاسی جلودار حرکت می کنند یعنی در قراردادها و پیمان های منعقد شده ایران یک قسمت برای ایجاد مانع قرار می دهند تا بتوانند کارشکنی کنند.

کارشناس سیاسی اذعان کرد: گرچه خرید هواپیما با کارهای سیاسی دولت بدنه هوایی کشور را کمی نو می کند ولی بالاخره نوعی ضرر اقتصادی است و اگر این هزینه ها داخل کشور صرف شود مسلما سرمایه گذاری بهتری در بخش هوایی و تولید داخلی هواپیما خواهیم داشت.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 450256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *