۰
معاون سیاسی وامنیتی فرمانداری شهرستان چابهار:

رفع تصرف اراضی و برخورد با زمین خواران خواسته علما و مردم چابهار است/پشت پرده کلیپ های جعلی باندهای سازمان یافته اند

معاون سیاسی وامنیتی فرمانداری شهرستان چابهار گفت:انتشار کلیپ های ساختگی در فضای مجازی توسط باند های سازمان یافته جهت جلوگیری از برخوردبا زمین خواری صورت می گیرد.
رفع تصرف اراضی و برخورد با زمین خواران خواسته علما و مردم چابهار است/پشت پرده کلیپ های جعلی باندهای سازمان یافته اند
محمد شاهوزهی در گفتگو باخبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در حوزه رفع تصرفات برنامه‌های اجرایی ما به صورت مستمر است و هیچ ربطی به ارگان‌های نظامی و انتظامی ندارد و ادارات شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و حتی خود منطقه آزاد در بحث تخلیه و تخریب کپرهای خالی از سکنه که در اراضی ملی وجود دارد؛ بنا به مسئولیت‌های قانونی خود ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر شما مشاهده کنید در نقاط مختلف شهر از جمله مراد آباد، میرآباد و حاشیه شهر با کپرها و پلاستیک‌هایی زمین‌ها را نشان کردند، تصریح کرد: این افراد گمان می‌کنند، اگر این زمین‌ها را نشان کنند فردا روز این زمین‌ها به آنها تعلق می‌گیرد، اینها باندهای سازمان یافته ای هستند که افراد اجیر شده و یا نیازمند را در ساعات مشخص در این مکان‌ها می‌نشاند و اقدام به تولید کلیپ‌های جعلی می‌کنند و زمانی که نیروهای ما به آن منطقه می‌رود این افراد متفرق می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان چابهار با بیان اینکه رفع تصرف‌ها یک چیز عادی و مستمر در شهرستان چابهار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه حاشیه نشینی و تصرف‌ها برای شهرستان چابهار تبدیل به یک معضل شده است، شهرستان چابهار یک مرکز تفریحی، گردشگری و سیاحتی است که جذابیت خودش را دارد برای همین نیز زمین خواران توجه ویژه ای به این شهر دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در 14 محله شهرستان چابهار درگیر حاشیه نشینی هستیم، اظهار کرد: معضلات جدی نیز در آسیب‌های اجتماعی داریم و این خواسته تمامی بزرگان، علما، معتمدین، نخبگان و مردم است که با زمین خواران و تصرفات غیرقانونی برخورد شود.

شاهوزهی ادامه داد: هر کسی نیازمند مسکن است، اگر شرایط قانونی را داشته باشد در طرح بنیاد مسکن ملی بدون هیچ محدودیتی می‌توانیم به او خانه واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه کلیپ‌هایی که در خصوص رفع تصرفات منتشر می‌شود قدیمی و یا جعلی است، خاطرنشان کرد: هیچ گونه تیراندازی و مداخله جدی در امر رفع تصرفات صورت نگرفته است و رفع تصرفات تنها مختص به شب نیست و هرکاری هم که انجام می‌شود طبق روال قانونی و مصوبات شورای تامین است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان چابهار با اشاره به اینکه در این مناطق که رفع تصرفات وجود داشته از قبل هشدارهایی داده شده است، خاطرنشان کرد: برخی‌ها آمدند برای زمین ثبت نام کردند چرا که ناآگاه بودند همین امروز بانوانی آمدند و گله داشتند زمین به آنها نمی‌رسد ولی آنها را آگاه کردیم و راضی شدند؛ این افراد اصلاً از قوانین مطلع نبودند.

وی ادامه داد:این افراد قرار است دوباره مراجعه کنند و ما به این افراد در قالب طرح ملی مسکن زمین اختصاص دهیم، زمین‌خواران اینها را این گونه توجیه کرده بودند که هرکسی زمینی را تصرف کند، این زمین متعلق به او خواهد شد.

شاهوزهی با بیان اینکه ما در حوزه گردشگری، ترانزیت و پروژه‌هایی که وجود دارد ظرفیت‌هایی داریم، اظهار کرد: برای همین هم عده ای ناخواسته و نادانسته و یا سازماندهی شده هجوم می‌آورند جهت تصرف غیر قانونی زمین‌ها برخی افراد را می‌آورند، اجیر می‌کنند، هزینه آب و غذا می‌دهند که آنها فقط آنجا زمین را تصاحب کنند؛ در گذشته نیز همچنین رویه‌هایی وجود داشته و جهت مقابله با آن نیز اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع تصرف مربوط به امروز و روزهای گذشته نیست، خاطرنشان کرد: این یک برنامه مصوب است دستگاه‌های متولی این مورد را به شکل مستمر انجام می‌دهند، اگر غیر از این باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، کلیه زمین‌های اطراف شهر تصرف می‌شود؛ مکان‌هایی که برای مراکز تفریحی و خدماتی جانمایی شده است، توسط زمین‌خواران تصرف می‌شود.

وی ادامه داد: زمان بندی مشخصی این رفع تصرف‌ها ندارد و در حال حاضر نیز در حوزه مرادآباد این مورد در حال انجام است و یگان حفاظت اراضی، شهرداری، بنیاد مسکن و شهرسازی دستگاه متولی هستند که در این خصوص در حال فعالیت هستند.



انتهای خبر/
 
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 457745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *