۰
رئیس هواشناسی شهرستان چابهار:

هشدار نارنجی برای صیادان به علت مواج بودن دریا/از فردا تا چهارشنبه احتمال بارش خفیف باران در مناطق ساحلی

محمدرضا سالاری فنودی گفت:با توجه به جریانات پرفشار غرب کشور احتمال باراش رگباری باران به صورت خفیف درشهرستان چابهار خواهیم داشت .
هشدار نارنجی برای صیادان به علت مواج بودن دریا/از فردا تا چهارشنبه احتمال بارش خفیف باران در مناطق ساحلی
محمدرضا سالاری فنودی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران،بیان کرد:بررسی مدل های جوی و نقشه ها یک سیستم پرفشار و بارشی برای منطقه جنوب غرب کشور تا مرکز کشور را نشان می دهد این حجم از این سامانه سودانی به سمت تنگه هرمز و جنوب غرب کشور ما در حال حرکت است و عملاً ابری بودن امروز حاکی از همان سامانه است البته امروز ممکن است بارش خیلی ضعیف داشته باشیم یا اینکه اصلا بارشی نخواهیم داشت.

 وی افزود: روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه با تاکید بر روز سه شنبه احتمال بارش در منطقه و سواحل را خواهیم داشت چه میزان آن ناچیز در حد ۵ تا ۱۰ میلی لیتر می باشد و چون بارش ها به صورت رگباری می باشد ممکن است شدیدتر و یا کمتر شود اما عملاً در حد هشدار نارنجی نیست که آماده باش اعلام شود و در حد هشدار زرد می باشد که مردم مطلع باشند.

سالاری با بیان اینکه ممکن است در بارندگی رعد و برق نیز داشته باشیم،تصریح کرد:اما بیشتر هشدار ها و نگرانی ها در بحث دریا مطرح است که هشدار نارنجی برای آن صادر شد بارش ها در سطح دریا بیشتر خواهد بود و رقم ها دوبرابر میشود چون وزش باد را نیز داریم دریا مواج خواهد بود و صید و صیادی باید کنترل شود.

 وی ضمن اینکه کنترل دریاروی صیادان به عهده اداره  شیلات است،بیان کرد: ممکن است صیادی ممنوع شود که این نیز بستگی به شناور ها دارد به عنوان مثال شاید این ارتفاع موج که به شیلات اعلام شده برای لنج ها مشکلی نداشته باشند و اجازه خروج لنج را دهند اما دریا روی برای قایق های صیادی ممنوع شود که این ها بر اساس تصمیمات اداره شیلات می باشد،اما عملاً دریا مواج خواهد بود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 457683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *