۰

کلنگ احداث دهمین ایستگاه جو بالای هواشناسی کشور در زاهدان به زمین خورد

مراسم کلنگ زنی احداث ایستگاه جدید هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی و جو بالای زاهدان با حضور استاندار محترم سیستان و بلوچستان و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد
کلنگ احداث دهمین ایستگاه جو بالای هواشناسی کشور در زاهدان به زمین خورد
به گزارش چهاربهاران، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زاهدان در محدوده طرح توسعه فرودگاه بین المللی این شهر قرار گرفت و باید به محل جدید جابجا می شد که بر اساس برنامه ایستگاه جدید با تمام کارکردهای قبلی در قسمت جنوبی ایستگاه قدیم ساخته می شود .
محسن حیدری ادامه داد: ایستگاه فعلی هواشناسی فرودگاهی زاهدان جزوه استانداردترین ایستگاه های هواشناسی سطح کشور است که جزو 23 ایستگاه فرودگاهی مشمول مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد بین المللی ISO9001:2008 در بخش هواشناسی هوانوردی است .
وی افزود: ایستگاه هواشناسی جزو الزامات هر فرودگاه در سراسر جهان است که محل و موقعیت آن تابع استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی و سازمان جهانی هوانوردی است تا با پایش به موقع، همه جانبه و لحظه ای وضعیت هوا، سلامت پرواز را تأمین کند .
حیدری با بیان اینکه سازمان هواشناسی تنها ارائه کننده خدمات هواشناسی به بخش ناوبری هوایی است، ادامه داد: بدون دسترسی به اطلاعات وضعیت جوی که هواشناسی وظیفه پایش آن را دارد، هیچ هواپیمایی امکان پرواز ندارد .
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اشرافیت دیدبانی در موقعیت فعلی ایستگاه سبب شده تا تمامی پدیده هایی که در محدوده باند فرودگاه رخ می دهد و برای سلامت پرواز مهم است توسط کارشناسان ما پایش شود و به اطلاع فرودگاه و خلبان برسد .
وی در بخش دیگری با بیان اینکه محل احداث ایستگاه جدید هواشناسی توسط کارشناسان فرودگاه زاهدان جانمایی و در اختیار هواشناسی قرار گرفته است، افزود: فاصله محل جانمایی شده با ایستگاه فعلی این فرودگاه حدود 600 متر است که امروز به صورت رسمی عملیات احداث آن شروع شد .
حیدری با بیان اینکه تشریفات مناقصه این پروژه در ماه های اخیر انجام و پیمانکار آن نیز مشخص شده است، افزود: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت و تجهیز ایستگاه حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است .
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هواشناسی زاهدان از قدیمی ترین ایستگاه های هواشناسی کشور است که در سال 1327 تأسیس شد و با نام هواشناسی منطقه جنوب شرق فعالیت داشته است .
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: مراحل احداث ایستگاه باید بر اساس اصول فنی و مهندسی ساخته شود و در حین ساخت نیز باید نظارت کافی بر اجرای کار وجود داشته باشد .
وی ادامه داد: کیفیت اجرای کار مهمترین بخش آن است و باید مدیران هواشناسی، ناظر پروژه و پیمانکارطرح بر اجرای آن تاکید داشته باشند .
به گزارش خبرنگار ما در این مراسم سید دانیال محبی استاندار محترم سیستان و بلوچستان، سید محسن کالوندی مدیرکل محترم حوزه استاندار، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل محترم مدیریت بحران استانداری، حسن اعرابی مقدم مدیرکل محترم فرودگاه های سیستان و بلوچستان، محمد رضا معین افشار فرمانده محترم یگان حفاظت سپاه فرودگاه های سیستان و بلوچستان، محمدرضا سهرابی معاون رئیس پلیس فرودگاه های سیستان و بلوچستان و معاونین برخی دستگاه های اجرایی حضور داشتند .
 

انتهای پیام
پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 452153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *