۰
​روایت یک معلم از آموزش در محروم‌ترین نقطه ایران؛

شرایط آموزش در دشتیاری متفاوت با مکان های دیگر است/ نبود زیرساخت و تجهیزات در حوزه آموزش تأثیرگذار است

اکبر اشرف‌زاده گفت: وجود امکانات و هوشمند بودن کلاس‌های درست آموزش را برای دانش‌آموز و معلم جذاب‌تر می‌کند.
شرایط آموزش در دشتیاری متفاوت با مکان های دیگر است/ نبود زیرساخت و تجهیزات در حوزه آموزش تأثیرگذار است
اکبر اشرف‌زاده در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: معلمی یکی از مشاغل سخت است؛ زیرا با جمع‌های متنوع و گوناگون در ارتباط هستیم به‌عنوان‌مثال دانش‌آموزانی که در یک کلاس هستند از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دارای تفاوت‌های گوناگونی هستند و شغل معلمی ایجاب می‌کند که صبور باشیم و شرایط و جوانب کلاس و دانش‌آموزان را بسنجیم یک معلم باید یک روان‌شناس چندجانبه باشد.

 وی افزود: مهم‌ترین مسائلی که معلمی را دچار چالش و سختی می‌کند شرایط دانش‌آموزان است که برخی از آنان از لحاظ مالی خوب و برخی شرایط مالی خوبی ندارند؛ یعنی می‌توان گفت یک معلم قبل از اینکه معلم شود باید یک روان‌شناس خوب باشد که این امر جز باتجربه داخل کلاس درس قابل‌لمس نیست.

 اشرف‌زاده با بیان اینکه اگر چندین سال هم در دانشگاه تحصیل کنیم باز هم شرایط کلاس قابل‌درک نمی‌باشد مگر با حضور در کلاس درس، خاطرنشان کرد: امکاناتی که در اختیار معلم برای امر تدریس قرار می‌گیرد در امر تدریس بسیار پراهمیت است.

وی با اشاره به اینکه خودآموزش معلم نیز می‌تواند مهم باشد، یادآور شد: سطح تحصیلات معلم یا اینکه از کدام قسمت آمده سربازمعلم، حق‌التدریس و استخدامی ماده ۲۸ آنها نیز می‌توانند مشکلاتی در آموزش ایجاد کنند.

اشرف‌زاده با بیان اینکه دغدغه‌های معلم در حالت کلی دوجانبه شخصی و جنبه آموزشی دارد، تصریح کرد: جنبه آموزشی به شرایط کلاس و دانش‌آموزان برمی‌گردد و اینکه دانش‌آموزان هر کلاس در چه سطحی هستند و معلم باید باتوجه‌به سطح دانش‌آموز تدریس کند.

وی ادامه داد: هنگامی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدم هزار و یک روش تدریس آموخته بودم؛ اما وقتی به کلاس درس رسیدم باتوجه‌به شرایط کلاس روش‌های تدریس خود را تغییر دادم و در آموزش معکوس گفته می‌شود دانش‌آموزان کارهای خود را در منزل انجام دهند؛ اما باتوجه‌به شرایط منطقه‌ای که در آن تدریس می‌کنم؛  یعنی منطقه دشتیاری والدین دخالت زیادی در آموزش درس ندارند این امر متفاوت است و به کار نمی‌رود.

 اشرف زاده بیان کرد: شیرینی های شغل معلمی این است که با تمام کمبود امکانات و حقوق پایین معلم هنوز معلم است و دارای ارزش می باشد معلم شغل شیرین است اما برای کسی که نسبت به آن عشق داشته باشد حتی شیطنت یک دانش آموز نیز برای معلم لذت بخش است.

 وی افزود: مهمترین دغدغه من که در منطقه گنج پنهان دشتیاری مشغول به تدریس هستم سلامت غذای آموزشی منطقه ما را ارتقا دهند البته باید گفت که در سال های اخیر نسبت به سال‌های قبل بهتر شده البته باید اشاره کرد که این را مدیون خیرین هستیم.

اشرف زاده با بیان اینکه نخستین عاملی که دانش آموز و معلم را جذب مدرسه می کند فضای کلاس و جمعیت کلاسی استاندارد می باشد، خاطرنشان کرد: مدرسه باید امکانات سرمایشی و گرمایشی یا تکنولوژی های خاص خود را داشته باشد مثلاً تدریس در کلاس هوشمند بسیار جذاب خواهد بود.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 457853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *