۰
رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان چابهار:

فعالیت مستمر گشت‌های نظارتی در آستانه شب یلدا

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان چابهار گفت: گشت‌های مشترک نظارتی جهت بررسی و نظارت اصناف در حال فعالیت است.
فعالیت مستمر گشت‌های نظارتی در آستانه شب یلدا
محمد طاهر الهی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران،اظهار کرد: ما بر اساس هدف و برنامه‌ای که از اداره کل دریافت می‌کنیم هر سال در روز های نزدیک شب یلدا و شب‌های عید برنامه بازدید و نظارت از اصناف را داریم. 


وی با بیان اینکه بازدیدها از شنبه با دو گشت مشترک  به مناسبت شب یلدا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با  همکاری اتحادیه اتاق انصاف و اداره صمت پرونده‌هایی نیز در این زمینه‌ها برای اصناف متخلف تشکیل شده است.

الهی با با اشاره به اینکه گشت مشترکی نیز با اداره تعزیرات و جهاد کشاورزی در حال انجام است،اظهار کرد: قیمت‌های آجیل و میوه بر اساس فاکتور خرید تعیین می‌شود چون نرخ مشخصی ندارند و فروشندگان مجاز هستند ۱۲ درصد بر قیمت خرید جنس بهره دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گشت‌های مشترک برای متخلفین همان لحظه پرونده تشکیل و جریمه تعیین خواهد شد،خاطرنشان کرد: در این گشت‌ها درج قیمت و فاکتور خرید و قیمت گذاری مهم می‌باشد که عدم درج قیمت بر اساس تعزیرات در مرحله اول ۲۰ میلیون ریال جریمه خواهد شد و چنانچه تکرار شده  باشد به ۱۰۰ میلیون ریال نیز خواهد رسید و در مورد گرانفروشی نیز جریمه در نظر خواهیم گرفت که به این صورت محاسبه می‌شودمبلغی که بازرسی می‌شود در عدد ۵ ضرب خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار با اشاره به اینکه این نظارت‌ها به صورت مستمر انجام خواهد شد،اظهار کرد: اگر مردم شکایاتی در این زمینه‌ها دارند می‌توانند با سامانه یکپارچه ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند که انشاالله این شکایات بررسی خواهند شد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 458079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *