۰
مشاور عالی فرمانده کل قوا:

سواحل مَکُران تا سال ۱۴۲۴ قطب پیشرفت می‌شود

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: سواحل مکُران محور و قطب پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور خواهد شد.
سواحل مَکُران تا سال ۱۴۲۴ قطب پیشرفت می‌شود
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ؛به نقل از عصرهامون، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی بیان کرد: در مقیاس جهانی کم‌تر کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران می‌شناسیم که از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی منحصر به‌فرد برخوردار باشد.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن این موقعیت جغرافیایی و فرهنگ و تمدن چند هزارساله و وجود یک رهبری خردمند و ملت شجاع و صبور می‌تواند با داشتن راهبرد‌های ملی، سیاست‌خارجی، اقتصادی و فرهنگی، وضعیت مطلوبی را برای چندسال آینده به‌طور خاص برای برنامه هفتم کشور که از هم‌اکنون در جریان است و امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، رقم بزند.



مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به وجود حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل از خلیج گواتر تا دهنه فاو و ۶۷۵ کیلومتر ساحل در شمال کشور بدون درنظر گرفتن جزایر به عنوان یک مزیت اقتصادی مهم تصریح کرد: در خصوص اقتصاد دریامحور و راهبرد آن چندین سال است که مقام معظم رهبری به اهمیت مباحث دریایی تأکید دارند.



صفوی با بیان اینکه برنامه هفتم و حتی هشتم کشور برای ایجاد توسعه پایدار و اقتصاد دریامحور و صادرات و واردات کالا می‌تواند در ایجاد اشتغال، معیشت و سفره مردم و رونق اقتصادی تأثیرگذار باشد، گفت: نگاه دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد دریامحور با رویکرد برقراری ارتباطات دوسویه با ۱۵ کشور همسایه مثبت است.



انتهای خبر/ 
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 457856
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *