۰

کتابخوانی بزرگترین عامل موثر در تقویت فرهنگ اجتماعی در مناطق کم برخوردار

مدیر کل کتابخانه های سیستان و بلوچستان گفت: بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌ها و خلاصه نویسی کتاب های خوانده شده را از جمله شیوه هایی دانست که به کمک آن می‌توان دانش آموزان را به سمت کتاب سوق داد.
کتابخوانی بزرگترین عامل موثر در تقویت فرهنگ اجتماعی در مناطق کم برخوردار
به گزارش چهاربهاران حامد زارعی در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر نگور که با هدف ترویج فعالیتهای کتابخانی و آشنایی دهیاران با طرح باشگاه کتابخوانی برگزار شد افزود: در جامعه‌ کتابخوان، بزهکاری و جرم کمتر مشاهده می‌شود و در نتیجه میزان زندانیان آن کشور به مراتب کمتر است با ترویج کتابخوانی می‌توانیم با آسیب‌های اجتماعی به صورت اصولی‌ مقابله کنیم.

وی احداث کتابخانه و توجه به فضاهای فیزیکی را تنها یکی از ابزارهای ترویج مطالعه دانست و تاکید کرد: شایسته است کتابداران در معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی در جامعه به صورت اثرگذار نقش‌آفرینی کنند.

وی بر ضرورت استفاده بهتر از فضاهای موجود کتابخانه‌ها تأکید و تصریح کرد: شایسته است با توسعه کتابخوانی الکترونیکی و استفاده از بسترهای موجود در فضاهای مجازی، دسترسی افراد جامعه را به کتاب و اطلاعات تسهیل کنیم.

زارعی با بیان اینکه برخی معتقدند حس خوش خواندن کتاب کاغذی با مطالعه کتاب‌های الکترونیکی حاصل نمی شود، اظهار کرد: علیرغم اینکه ممکن است هنوز کتاب‌های الکترونیکی به خوبی نقش‌آفرینی نکرده باشند اما باید با استفاده از فناوری‌های جدید به صورت بهتر به ترویج مطالعه بپردازیم.

مدیر کل کتابخانه های سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از کارهای فرهنگی مؤثر در جامعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است ولی متأسفانه این فرهنگ در جامعه بسیار کمرنگ شده است و باید علت دوری مردم از کتاب بررسی و راهکارهایی اساسی برای رفع آن اندیشیده شود.

وی ضمن اشاره بر نقش مهم نظام آموزشی در ترویج کتابخوانی خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از سنین پایین در کودکان نهادینه شود؛ از خانواده شروع و در مدرسه تکمیل شود؛ مدارس باید به سمت و سویی بروند که دانش آموزان را برای مطالعه کتاب های غیر درسی ترغیب کنند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 453688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *