۰

صادرات فرش دستباف به چین و ژاپن افزایش یافت

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین از افزایش صادرات صنایع دستی به کشور های حاشیه خلیج فارس همچنین کشور هایی مثل ژاپن و چین خبر داد.
صادرات فرش دستباف به چین و ژاپن افزایش یافت
به گزارش چهاربهاران، مجیدرضا حریری نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره وضعیت صادرات کشور اظهار کرد: بیش از 55 تا 60 درصد صادرات کشور شامل میعانات، گاز و پتروشیمی هاست که توسط شرکت های دولتی مدیریت می شوند و این میزان از صادرات نسبت به سایر کالاها با مشکلات کمتری رو به روست.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت ها در سه بخش بانک، بیمه و حمل و نقل، صادرات کشور متوقف نشده است.
حریری با اشاره به اینکه 40 درصد از صادرات شامل مواد معدنی از جمله کالاهای فلزی و غیر فلزی است، گفت: وضعیت صادرات این کالاها نیز همانند پتروشیمی هاست.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین به مقصد کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: بخش عمده از این کالا ها به عراق صادر می شوند و در چند ماه اخیر نیز به دلیل وجود مرز های زمینی و مابه التفاوت نرخ ارز صادرات بیشتری به کشور های همسایه و مهم ترین آن ها عراق داشته ایم.
وی به کاهش صادرات فرش دست بافت به کشور های اروپایی از جمله کانادا اشاره کرد و افزود: صادرات صنایع دستی به کشور های حاشیه خلیج فارس همچنین کشور هایی مثل ژاپن و چین افزایش یافته است و به دلیل تامین مواد اولیه از داخل کشور وضعیت مناسبی دارند.این امر زمینه گسترش این صنعت را فراهم می آورد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 452461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *