۰
رویکرد بسیج در تحقق اقتصادمقاومتی؛

فعالیت اثرگذار وپویای بسیج سازندگی درحصول اقتصاد مقاومتی/ صادرات محصولات تولیدی کارگاه های صنایع دستی بسیج به عمان

کارگاه های تولیدی کوچک با حمایت بسیج سازندگی چابهار محصولات تولیدی خود را به سایر نقاط کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال کردند.
56
56
آغاز بهار امسال طبق روال هر ساله مقام معظم رهبری نقشه سال را با عنوان "اقتصادمقاومتی، اقدام وعمل "ترسیم نمود. ایشان در آغاز بهارامسال با دوراندیشی و دغدغه اقتصادی خود را با انتخاب عنوان امسال متبلور ساختند.
شعار سال نشان داد در عرصه اقتصادی راه زیادی در پیش داریم و با تکمیل زنجیره عناوین سال در میابیم با مدیریت جهادی و استفاده از ذخایر فرهنگی کشور می توان الگوهای اقتصاد مقاومتی را در وهله اول تبیین کرده و با برنامه ریزی مناسب و متناسب با ظرفیتهای داخلی بتوانیم کشور را از آسیب پذیری در مقابل نابسامانیهای اقتصادی در دنیا بخصوص مناسبات بین المللی وسیاسی که با ایدئولوژی مقاومت مصونیت بخشیم.
مقام معظم رهبری در تبیین مختصر شعار سال به نکته کلیدی اشاره می کنند: "اصل قضیه این است که ملت ایران باید بتواند کاری بکند که خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان و دشمنیهای آنها، از آسیب‌پذیری خارج کند. ما باید کاری کنیم که در مقابل تهدید دشمنان، آسیب‌پذیر نباشیم.                                               
  بسیج مستضعفین به عنوان نهاد مردمی می تواند با ظرفیت بسیار زیادی که در جامعه دارد می تواند با جلب مشارکت مردمی نقش بسیارپویا و مثبتی در این راستا بردارد.
بیان چیستی و تبیین اقتصاد مقاومتی از وظایف اولیه بسیج در این راستا است که در قابل نهضتهای روشنگری و بصیریت در نیمه نخست سال به آن پرداخته است.قسمت بسیج سازندگی در سازمان بسیج به عنوان احیا کننده جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب پس از دستور مقام معظم رهبری با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی آستین همت را در این راه بالازد و برنامه های خود را در ابتدای سال بر اساس شعار رهبری تنظیم وترسیم نمود.                            
حمایت از طرح های زود بازده،اعطای تسهیلات بانکی،و خرید دستگاه های کوچک در قالب کارگاه های تولیدی و ساماندهی متقاضیان  شرکت در طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب شرکت نگار نصر از جمله اقدامات بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.                                                
استان سیستان وبلوچستان با پیشینه زیرساختی ضعیف نسبت به سایر استانهای برخوردا به التبع از اهداف اولیه سسازمان بسیج برای گسترش طرح های اقتصاد مقاومتی با اولویت محرومیت زدایی است و شهرستان چابهار به دلیل قرارگرفتن در موقعیت جغرافیایی بکر در جنوب استان ظرفیت های بالایی در این زمینه دارد.
تشکیل و حمایت از 15 کارگاه های تولیدی کوچک ده نفره و اشتغال زایی برای بیش از  150 نفر از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج در شهرستان چابهار است.
این کارگاه های در راستای  تقویت و حفظ فرهنگی بومی منطقه در قالب سوزن دوزی این سنت اصیل مردم سیستان و بلوچستان آغاز به کار نمود و در صورت بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی این کارگاه ها قابل افزایش نیز هستند.                                                                                                      
   بازاریابی و فروش محصولات به سایر استانها و حتی کشورهای مجاور از جمله عمان از نکات مثبت و برجس  ته این اقدام بسیج در حمایت از تولیدات و ظرفیتهای داخلی و اشتغالزایی است.                     
   حمایت اداره صنایع دستی و گردشگری وسایر ادارات ونهادها بخصوص منطقه ازاد می تواند در این زمینه کمک شایانی به تثبیت و تحقق تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان چابهار خواهد نمود.                                          
صنایع دستی مبتنی بر دریا، صنایع تبدیلی و محصولات خارج از فصل از جمله طرح های بسیج چابهار در اقتصاد مقاومتی است که در صورت همراهی وکمک سایر نهادها می تواند فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی در این بندر  باشد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 423529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *