استاندار سیستان و بلوچستان:

تزریق واکسن گروه‌های قشری موثرترین راه برای افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا است

25 دی 1400 ساعت 17:30

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تزریق واکسن کرونا از طریق گروه‌های قشری راه موثرتری برای افزایش پوشش واکسیناسیون است که باید این امر را از طریق اصناف، ادارات و گروه‌های شغلی در این استان دنبال کنیم.


به گزارش چهاربهاران، به نقل از ایرنا حسین مدرس خیابانی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهاداشت: وضعیت سیستان و بلوچستان در مدیریت کرونا مناسب بوده اما باید توجه بیشتری به تزریق دُز سوم داشت.
وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: کماکان وضعیت شکننده است و همه نگران فرارسیدن ایام پایانی سال، مسافرت‌ها و خریدها هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید تلاش کرد این وضعیت موجود را حفظ کنیم و تنها راه آن تزریق دُز سوم است بنابراین باید تزریق این دُز در استان افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به موفقیت طرح شهید سلیمانی در واکسیناسیون کرونا گفت: با استفاده از این طرح براحتی می‌توانیم دُز سوم را افزایش دهیم و از ظرفیت نیروهای بسیجی و مردمی استفاده کنیم.
مدرس خیابانی ادامه داد: در دُز سوم کرونا در کشور، سیستان و بلوچستان نصف میانگین متوسط کشوری تزریق داشته و فاصله زیادی با میانگین ملی داریم که نیاز است همت بیشتری در این امر داشته باشیم.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مدیریت ویروس کرونا افزود: کماکان اعلام خطر باید کرد چرا که این فضای آرامشی که داریم نتیجه تلاشی بوده که در این مدت شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در رابطه با مرزها به هیچ عنوان با بستن مرزها موافق نیستیم زیرا استان ما یک استان مرزی و اقتصادی است بنابراین بستن مبادی ورودی متصور نیست.
وی بیان کرد: افراد با تست مثبت کرونا مجاز به ورود به ایران نیستند و اگر این افراد ایرانی هستند قرنطینه می‌شوند و اگر اتباع خارجی‌اند به کشورشان بازگردانده می‌شوند.
مدرس خیابانی با بیان این‌که باید از واکسن‌های در دسترس برای تزریق دُز سوم استفاده کرد ادامه داد: بهترین واکسن موجودترین آن‌ است.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب را در پیک‌های کرونا در بین مردم اصناف و فعالان اقتصادی دیدند تاکید کرد: نیاز است که همت بیشتری برای تزریق دُز سوم داشته باشیم.


کد مطلب: 457243

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/457243/تزریق-واکسن-گروه-های-قشری-موثرترین-راه-افزایش-پوشش-واکسیناسیون-کرونا

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir