امام رضا (ع) مایه افتخار تمامی مذاهب دنیا است

12 تير 1399 ساعت 0:01

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امام رضا (ع) نه تنها در میان تشیع و تسنن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بلکه سایر ادیان الهی نیز احترام خاصی برای آن حضرت قائل هستند.


به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج (ع) افزود: مقطع زمانی که امام رضا (ع) درآن حضور داشتند تضارب آیین ها، اندیشه‌ها و افکار فرق اسلامی و سایر ادیان رواج داشت.
او ادامه داد: امام رضا (ع) در این دوران نقش محوری در هدایت اندیشه‌های فرق اسلامی و ادیان دیگر ایفا می‌کردند و به عنوان عالم آل محمد (ص) در عصر خودشان شناخته می‌شدند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در تعریف عالم آل محمد (ص) گفت: علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان ویراستار علم پیامبر (ص) در مقطع زمانی خودشان سرآمد علمی نسبت به سایر ادیان بودند و عالمان و اندیشمندان ادیان دیگر را در نشست‌های مختلف به چالش می‌کشاندند.
حجت الاسلام بزمانی گفت: توجه به علم و رونق فعالیت‌های علمی از شاخصه‌های دوران امامت امام رضا (ع) است ایشان در هر مقطعی از زمان از لحاظ فکری، اندیشه‌ای و آموزه‌های حیاتی امت اسلامی را تغذیه فکری می‌کردند.
او  در پایان گفت: دوستداران و عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ولادت امام مهربانی‌ها (ع) را به صورتی متفاوت با سال‌های گذشته جشن می‌گیرند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 455204

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455204/امام-رضا-ع-مایه-افتخار-تمامی-مذاهب-دنیا

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir