امضای سه تفاهم نامه توسعه ای در بندر شهید بهشتی چابهار

30 آذر 1397 ساعت 13:53

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سه تفاهم نامه و دو قرارداد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده است که علاوه بر اشتغالزایی و ارتقای توسعه ترانزیت، درآمدزایی ریالی و ارزی را برای کشور ارمغان خواهد داشت.


به گزارش چهاربهاران بهروز آقایی در مراسم توسعه بندر شهید بهشتی در تهران اظهار کرد: سه تفاهم نامه به امضا رسید که تفاهم نامه شرکت مرجان شمال جنوب در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی و روغن خوراکی با مبلغ سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال در مدت قرارداد 20 سال می باشد.
وی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: این قرارداد با ظرفیت ۵۰ هزار تنی فرآورده های نفتی و ۷۵ هزار تنی روغن خوراکی و فراهم نمودن اشتغال مستقیم 50 نفر در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در راستای بهره برداری از موقعیت ترانزیتی و ارتقای مبادلات منطقه ای احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از دیگر تفاهم نامه های امضا شده مربوط به شرکت بیندر راه در زمینه فعالیت احداث سیلو غلات ۷۵ هزار تنی و یک باب انبار برای مدت ۲۶ سال است.
وی مبلغ این سرمایه گذاری را یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۷۵ هزار تن سیلو غلات دانست و تاکید کرد: هشت هزار متر مربع انبار چندمنظوره و عملکرد سالانه ۳۵ هزار تن سیلو و ۱۵۰ هزار تن سالانه در زمینی به مساحت ۵چ هزار متر مربع احداث و با ظرفیت اشتغال زایی ۴۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید.
آقایی در پایان خاطرنشان کرد: اجرا و بهره برداری از این پروژه کاهش هزینه حمل و نقل غلات مصرفی شرق کشور، پشتیبانی از واردات ۲۰ درصد سهم کالای اساسی کشور از طریق بندر چابهار، کمک به آمایش سرزمینی و بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی می باشد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452634

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452634/امضای-سه-تفاهم-نامه-توسعه-بندر-شهید-بهشتی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir