۰

امضای سه تفاهم نامه توسعه ای در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سه تفاهم نامه و دو قرارداد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده است که علاوه بر اشتغالزایی و ارتقای توسعه ترانزیت، درآمدزایی ریالی و ارزی را برای کشور ارمغان خواهد داشت.
امضای سه تفاهم نامه توسعه ای در بندر شهید بهشتی چابهار
به گزارش چهاربهاران بهروز آقایی در مراسم توسعه بندر شهید بهشتی در تهران اظهار کرد: سه تفاهم نامه به امضا رسید که تفاهم نامه شرکت مرجان شمال جنوب در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی و روغن خوراکی با مبلغ سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال در مدت قرارداد 20 سال می باشد.
وی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: این قرارداد با ظرفیت ۵۰ هزار تنی فرآورده های نفتی و ۷۵ هزار تنی روغن خوراکی و فراهم نمودن اشتغال مستقیم 50 نفر در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در راستای بهره برداری از موقعیت ترانزیتی و ارتقای مبادلات منطقه ای احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از دیگر تفاهم نامه های امضا شده مربوط به شرکت بیندر راه در زمینه فعالیت احداث سیلو غلات ۷۵ هزار تنی و یک باب انبار برای مدت ۲۶ سال است.
وی مبلغ این سرمایه گذاری را یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۷۵ هزار تن سیلو غلات دانست و تاکید کرد: هشت هزار متر مربع انبار چندمنظوره و عملکرد سالانه ۳۵ هزار تن سیلو و ۱۵۰ هزار تن سالانه در زمینی به مساحت ۵چ هزار متر مربع احداث و با ظرفیت اشتغال زایی ۴۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید.
آقایی در پایان خاطرنشان کرد: اجرا و بهره برداری از این پروژه کاهش هزینه حمل و نقل غلات مصرفی شرق کشور، پشتیبانی از واردات ۲۰ درصد سهم کالای اساسی کشور از طریق بندر چابهار، کمک به آمایش سرزمینی و بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی می باشد.
انتهای پیام/
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 452634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *