فرماندار ویژه شهرستان چابهار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی عنوان کرد:

آموزش عمومی، مهمترین راهکار ارتقای سطح سلامت جامعه

16 آبان 1396 ساعت 14:05

فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت از مهم ترین راهکارهای ارتقا سطح سلامت جامعه است.


به گزارش چهاربهاران، ایوب درویشی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چابهار اظهار کرد: سلامت و بهداشت عمومی یک موضوع همگانی است و نمی شود آن را در یک دستگاه متمرکز کرد، باید همه ادارات از جمله آموزش و پرورش که با قشر وسیعی از دانش آموزان در ارتباط است، بیمارستان و ساير دستگاهها از بیماریهایی که سرعت شیوع  و اپیدمی شدن آنها در جامعه وجود دارد همكاري و به طور جدی با آنها مقابله کرد.
 
وی بیان کرد: مراقبت ویژه بر توزیع آب شرب و  تخلیه نخاله های ساختمانی در نقاط از پیش تعیین شده و برخورد جدی با خاطیان در اولویت های کاری دستگاهها قرار گیرد.
 
فرماندار ویژه چابهار با اشاره به جمع آوری زباله و آموزش شهروندی کفت: این موضوع می تواند گره گشای وضعیت نامناسب بهداشت عمومي در شهرستان باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت در سلامت افراد جامعه گفت: همه باید برای جلوگیری از شیوع بیماری ها با مراکز بهداشتی درمانی همکاری شایسته ای داشته باشیم.

درویشی افزود: پرداختن به مباحث سلامت و امنیت غذایی جامعه بسیار مهم و ارزشمند است و دو نعمت سلامتی و امنیت که انسان تا وقتی آنها را از دست ندهد، قدر و ارزش آن را نمی داند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه نقش شبکه بهداشت در تامین سلامت جامعه بسیار مهم است خاطرنشان کرد: مشارکت های بین بخشی و فرابخشی و مشارکت خود مردم در راستای تامین سلامت جامعه بسیار حایز اهمیت است.

ایوب درویشی جلسات کارگروه سلامت را فرصتی در جهت تامین امنیت غذایی و سلامت آحاد مردم و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت جامعه عنوان کرد و همکاری و همراهی ادارات و نهادهای مسئول را با شبکه بهداشت و درمان را خواستار شد.

در پایان مصوبات جلسه مطرح وتصمیمات شامل؛ بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس، بوفه  و خوابگاههای شبانه روزی، بررسی تعیین قاضی ویژه رسیدگی به متخلفین رهاسازی فاضلاب، پسماند و آلودگی هوا، بررسي امكان تعديل مصوبه سازمان پسماند در خصوص هزينه دفع پسماندهاي تاريخ مصرف گذشته گرفته شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 450532

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450532/آموزش-عمومی-مهمترین-راهکار-ارتقای-سطح-سلامت-جامعه

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir