۰
فرماندار ویژه شهرستان چابهار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی عنوان کرد:

آموزش عمومی، مهمترین راهکار ارتقای سطح سلامت جامعه

فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت از مهم ترین راهکارهای ارتقا سطح سلامت جامعه است.
آموزش عمومی، مهمترین راهکار ارتقای سطح سلامت جامعه
به گزارش چهاربهاران، ایوب درویشی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چابهار اظهار کرد: سلامت و بهداشت عمومی یک موضوع همگانی است و نمی شود آن را در یک دستگاه متمرکز کرد، باید همه ادارات از جمله آموزش و پرورش که با قشر وسیعی از دانش آموزان در ارتباط است، بیمارستان و ساير دستگاهها از بیماریهایی که سرعت شیوع  و اپیدمی شدن آنها در جامعه وجود دارد همكاري و به طور جدی با آنها مقابله کرد.
 
وی بیان کرد: مراقبت ویژه بر توزیع آب شرب و  تخلیه نخاله های ساختمانی در نقاط از پیش تعیین شده و برخورد جدی با خاطیان در اولویت های کاری دستگاهها قرار گیرد.
 
فرماندار ویژه چابهار با اشاره به جمع آوری زباله و آموزش شهروندی کفت: این موضوع می تواند گره گشای وضعیت نامناسب بهداشت عمومي در شهرستان باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت در سلامت افراد جامعه گفت: همه باید برای جلوگیری از شیوع بیماری ها با مراکز بهداشتی درمانی همکاری شایسته ای داشته باشیم.

درویشی افزود: پرداختن به مباحث سلامت و امنیت غذایی جامعه بسیار مهم و ارزشمند است و دو نعمت سلامتی و امنیت که انسان تا وقتی آنها را از دست ندهد، قدر و ارزش آن را نمی داند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه نقش شبکه بهداشت در تامین سلامت جامعه بسیار مهم است خاطرنشان کرد: مشارکت های بین بخشی و فرابخشی و مشارکت خود مردم در راستای تامین سلامت جامعه بسیار حایز اهمیت است.

ایوب درویشی جلسات کارگروه سلامت را فرصتی در جهت تامین امنیت غذایی و سلامت آحاد مردم و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت جامعه عنوان کرد و همکاری و همراهی ادارات و نهادهای مسئول را با شبکه بهداشت و درمان را خواستار شد.

در پایان مصوبات جلسه مطرح وتصمیمات شامل؛ بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس، بوفه  و خوابگاههای شبانه روزی، بررسی تعیین قاضی ویژه رسیدگی به متخلفین رهاسازی فاضلاب، پسماند و آلودگی هوا، بررسي امكان تعديل مصوبه سازمان پسماند در خصوص هزينه دفع پسماندهاي تاريخ مصرف گذشته گرفته شد.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 450532
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *