۰

توسعه مرزهای رسمی و مناطق آزاد؛ اولویت گفتگوی استاندار با رئیس‌جمهور

استاندار سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از جایگاه برجسته استان در قراردادهای تجاری امضاشده میان ایران و پاکستان گفت: نقش سیستان و بلوچستان در توسعه مبادلات تهاتری کالا،گسترش تجارت آزاد و افزایش شمار مرزهای رسمی به‌خوبی در این توافقات دیده شده است.
توسعه مرزهای رسمی و مناطق آزاد؛ اولویت گفتگوی استاندار با رئیس‌جمهور
به گزارش خبرگزاری چهاربهاران به نقل از روابط عمومی استانداری،منصور بیجار با اشاره به گفتگوی مؤثر خود با رئیس‌جمهور در مسیر بازگشت به کشور، افزود: «در این گفتگو بر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و خرده‌فروشی‌ها، افزایش شمار مرزهای رسمی ازجمله مرز کوهک، استفاده از ظرفیت منطقه آزاد چابهار و میرجاوه و حتی ایجاد مناطق آزاد مشترک برای تحقق توسعه متوازن استان تأکید شد.»

منصور بیجار ادامه داد: «نگاه ویژه رئیس‌جمهور و تفویض اختیارات اخیر، فرصت بی‌نظیری برای توسعه همه‌جانبه استان فراهم کرده است.

وی خبر داد:در این دیدار مصوب شد، پس از جمع‌بندی نهایی موضوعات مطرح‌شده، برنامه ریزی لازم در استان انجام ث تحقق توافقات دیدار با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور و مقامات ارشد کشوری در سطح ملی پیگیری شود.»

استاندار درپایان خاطر نشان کرد:ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی، کاهش تعرفه‌ها، اصلاح مقررات و شتاب در مبادلات تهاتری کالا، همراه با گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، می‌تواند سیستان و بلوچستان را به قطب مهم تجارت منطقه‌ای تبدیل کرده و فرصت‌های گسترده‌ای برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی ایجاد کند.
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 459191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *