به گزارش خبرگزاری
چهاربهاران به نقل از ایرنا ، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم تردد در برخی مناطق شهری و موقعیت گردشگری چابهار، در این نشست بر هماهنگی بین نهادهای اجرایی، انتظامی و مشارکت مردم در اجرای طرحهای ترافیکی تأکید شد.
علیرضا نورا افزود: از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، اجرای قاطعانه مقررات راهنمایی و رانندگی در برابر رانندگانی بود که با حرکات مخاطرهآمیز، سرعت غیرمجاز و صدای ناهنجار، موجب سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم شهری میشوند. توقیف خودروهای متخلف و پیگیری قضایی برای رفتارهای پرخطر نیز مورد تأکید قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین موضوع ساماندهی وانتبارهای سیار و دستفروشان که در برخی معابر موجب انسداد و اخلال در تردد میشوند، بررسی و مقرر شد با همکاری شهرداری، مکانهای مشخصی برای فعالیت این افراد در نظر گرفته شود.
فرماندار چابهار گفت: اصلاح فوری نقاط حادثهخیز، کنترل ویژه در مسیرهای پرتردد همچون کمربندیهای شمالی و جنوبی و نظارت جدی بر تردد موتورسیکلتها و خودروهای فاقد مدارک از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تأکید شد.
وی تصریح کرد: همچنین نیازمندیهای پلیس راهور از جمله تجهیزات کنترلی، خودرو و سامانههای ثبت تخلف مطرح که مقرر شد با همکاری نهادهای استانی و منطقه آزاد چابهار تأمین شود.
نورا افزود: مشارکت مردم مهمترین رکن در موفقیت طرحهای مدیریت ترافیک است. با همراهی شهروندان و همافزایی دستگاههای مسوول، میتوان گرههای ترافیکی را باز و آرامش را به شهر بازگرداند.
وی ادامه داد: برخورد با قانونگریزی در کنار آموزش همگانی و اصلاح زیرساختها، مسیر آینده مدیریت شهری چابهار را روشنتر خواهد کرد.