۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

امام خمینی (ره) مظهر ساده زیستی و ایمان بوده است

امام جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: زندگی حضرت امام خمینی (ره) سرتاسر تقوایی الهی بوده است که همین موضوع باعث بزرگی و عزت ایشان شده است.
امام خمینی (ره) مظهر ساده زیستی و ایمان بوده است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: در دین، تنزیه به معنی برتری و تعالی خدا نسبت به آفرینش است. در دین‌شناسی یهودی قرون‌وسطا، خدا با نام بی‌پایان شناخته می‌شد، در اسلام نیز ذات خداوند از توصیف مبرا دانسته می‌شود و شرق و غرب متعلق به الله دانسته می‌شود.

وی با اشاره به وجود فتنه‌های زیاد در جامعه، تصریح کرد: فتنه یعنی آن چیزی که انسان را دچار اضطراب و ابهام و جهالت کرده و برای روح و فکر و جسم انسان موجب فشار است، این یکی از معانی فتنه است.

وی ادامه داد: این جور چیزی در زندگی و اجتماعات زیاد است و در جامعه اسلامی ما چنین چیزهایی پیش می‌آید در شناخت یک راه و وظیفه گاهی شبهه به جود می‌آید که راه را برای انسان مجهول می‌کند و بسیاری راه را گم می‌کنند و آنچه می‌تواند ما را کمک کند توسل به قران است، یعنی یک جامعه اگر به قرآن اقبال کند و قرآن را بفهمد و برطبق هدایت قرآن عمل کند قرآن به او کمک خواهد کرد و خدا دست او را خواهد گرفت و راه او را خواهد گشود و اگر پشت کند به قرآن ضربه خواهد خورد.

حجت‌الاسلام قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند: «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهدا است که موجب اقتدار اسلام  در مقابل دشمن شده است»  این را مدیون خون شهدا هستیم؛ لذا بزرگداشت یاد و فرهنگ شهدا جهاد است و بهتر است این زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا هنرمندانه باشد.

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به تشییع میلیونی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: به اعتراف غرب و شرق که گفتند چنین تشییع با شکوهی تاریخ به خود ندیده بود که برای امام خمینی رحمه‌الله علیه برگزار شد این بزرگی را چه کسی غیر از خداوند متعال به ایشان دادند و این چنین است که اگر برای خداوند و برای رضای خدای متعال قدم برداشته شود این چنین بزرگ خواهی شد.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) ویژگی‌های بسیاری داشتند، خاطرنشان کرد: اولین مورد ایمان و تقوای الهی است که در سرتاسر زندگی ایشان بود و فقط رضای خدای متعال را در نظر داشتند و دیگر این که ایشان ساده‌زیستی را به اشرافی‌گری ترجیح دادند چیزی که تا قبل از انقلاب اسلامی خبری از آن نبود.

انتهای خبر/
 
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 457891
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *