۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار:

مدارس مروج سلامت چابهار پيشتاز در عرصه بهداشت هستند/ تجلیل از مدیران و مربیان بهداشتی 42 مدرسه مروج سلامت چابهار

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: ٤٢ مدرسه مروج سلامت چابهار پيشتاز در عرصه بهداشت و سلامت در این شهرستان هستند.
مدارس مروج سلامت چابهار پيشتاز در عرصه بهداشت هستند/ تجلیل از مدیران و مربیان بهداشتی 42 مدرسه مروج سلامت چابهار
به گزارش چهاربهاران، مسعود اعلائي در جلسه تقدير و تشكر از مديران و مربيان بهداشتي ٤٢ مدارس مروج سلامت شهرستان چابهار اظهار کرد: طرح مروج سلامت در ٤٢ مدرسه شهرستان چابهار به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان شهرستان چابهار اجرا مي شود، كه به علت آموزش گروه سني پايين مي توان گفت پيشتازان عرصه سلامت و بهداشت هستند.

وي ادامه داد: این طرح در وزارت آموزش‌ و پرورش و با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، سازمان نوسازی مدارس و با رویکرد توانمندسازی دانش آموزان در زمینه فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسالان در مدارس تعیین‌شده اجرا می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار ارتقای سلامت، توانمندشدن، قابلیت تصمیم‌گیری و انتخاب را از اهداف اجرای طرح در بین دانش آموزان دانست و بیان کرد: در این طرح دانش آموزان شیوه زندگی سالم را فرا می گیرند به گونه ای که در طول زندگی به آن پایبند باشند.

وی افزود: مدارس مجری طرح مروج سلامت ازنظر وضعیت بهداشت محیط، بوفه سالم، برنامه‌های آموزشی اجراشده، واکسیناسیون و مراقبت بهداشتی و پزشکی، سلامت کارکنان، فعالیت فیزیکی و تحرک بدنی، مشارکت جامعه پیرامون درحل مشکلات بهداشتی، انجام مشاوره و سلامت روان دانش آموزان مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرند.

اعلائی خاطرنشان کرد: مدارسی که امتیاز ممیزی آنها 55 و بالاتر باشد دارای نشان مدارس مروج سلامت می‌شوند و برحسب امتیاز از یک تا پنج ستاره به مدارس منتخب تعلق می‌گيرد.

در پایان این مراسم مسئولان با اهدای جوایز و لوح تقدیر از مدیران و مربیان بهداشتی فعال در شهرستان چابهار تقدیر و تشکر کردند، تا به نوعی برای ادامه فعالیت‌هایشان انگیزه و روحیه تازه‌ای ایجاد شود.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 453132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *