رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار خبر داد؛

کارگاه صنایع دستی در روستای گزمنزل چابهار ایجاد می شود/ هر خانه روستایی یک کارگاه صنایع دستی

22 آبان 1396 ساعت 10:21

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار از ایجاد کارگاه صنایع دستی به منظور مشارکت بانوان در روستای گزمنزل این شهرستان خبر داد.


به گزارش چهاربهاران، عبدالحمید بلوچ زاده در جلسه با دهیار روستاگزمنزل از توابع شهرستان چابهار اظهار کرد: صنایع دستی پیوندی دیرینه با زندگی روستایی دارد اما رفته رفته با تغییر سبک زندگی روستایی و مهاجرت اغلب روستانشینان، صنایع دستی و هنرهای بومی نیز رنگ باخته و کمتر استفاده می شوند.

وی افزود: نقشی که صنایع دستی در ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان دارد سبب شده که میراث فرهنگی طرح ضربتی تولید و اشتغال روستاهای منتخب هدف گردشگری را برای رونق صنایع دستی و گردشگری اجرا کند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار ادامه داد: این طرح در گامهای نخست ارزیابی از روستاها برای شناخت ظرفیتها انجام شده است و یکی از اهداف این طرح «افزایش تولید صنایع دستی برای ایجاد زمینههای اشتغال پایدار و احیای هنرهای در حال فراموشی است».

وی بیان کرد: به منظور مشارکت بانوان روستا گزمنزل و روستاهای اطراف در تولید صنایع دستی کارگاهی در روستای گزمنزل ایجاد خواد شد.

بلوچ زاده گفت: یکی از اولویت های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار حمایت از صنعتگران صنایع دستی است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چابهار با اشاره به اهداف کارگاه صنایع دستی در روستا تصریح کرد: برای فقر زدایی و ایجاد اشتغال در روستاهای محروم گز منزل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چابهار یک کارگاه صنایع دستی ایجاد می کند تا زمینه اشتغال بومیان روستا فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه کلاس های آموزشی دوچ بلوچی با اساتید مجرب برگزار می شود و مجوز پایان دوره از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریافت می کنند.

انتهای پیام/ ا.ف


کد مطلب: 450564

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450564/کارگاه-صنایع-دستی-روستای-گزمنزل-چابهار-ایجاد-می-شود-خانه-روستایی-یک

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir