۱
مداح اهلبیت چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

الگوی فرهنگی کربلا زمینه ساز رشد جوانان در جامعه است

مداح اهلبیت چابهار گفت: فرهنگ عاشورایی و کربلا زمینه را برای رشد و پویایی معنوی و دنیوی جوانان را در دوران مدرن امروزی فراهم می کند.
الگوی فرهنگی کربلا زمینه ساز رشد جوانان در جامعه است
مصطفی غلامپور در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: بدون شک مناسک وشعائر مذهبی نقش بسیار مهمی در انسجام وتحکیم جوامع دارد ، این اصل مهم را بسیاری از نظریه پردازان بزرگ دنیا اعتراف کردند و بی دلیل نیست حضرت امام زنده نگه داشتن اسلام را ناشی از تکریم این شعائر بزرگ بخصوص محرم و صفر می داند.

وی افزود: ماه محرم و آئین عاشورایی در حقیقت زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با استکبار و زورگویی می باشد به طوریکه امروز شاهد حمله یهودیت به اسلام هستیم و این فرهنگ عاشورائیان و حسینیان است که بقای ما را حفظ کرده است.

وی بیان کرد: ماه محرم و صفر به گفته امام راحل(ره) عامل زنده نگه داشتن اسلام است و درنتیجه این امام حسین (ع) بود که با فدا کردن همه نزدیکانش مبارزه با زورگویان و مستکبران را نشان داد.

غلامپور ادامه داد: گردهمایی ها و عزاداریی های حسینی علاوه بر بعد عرفانی نمایانگر شهادت طلبی در راه خداست که بزرگترین و قشنگ ترین هدیه در نزد خداست.

مداح اهل بیت چابهار خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است زیباترین چیز در نزد من جان دادن بخاطر من است و چه زیباست که این هدیه مانند شهید حججی در راه آرمان ها و معیارهای اسلامی باشد و دشمن از همین عاشورا و محرم و صفر می ترسد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 450277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *