۱

توسعه بندر چابهار در گرو سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی

وجود سرمایه گذاران در تنها بندر اقیانوسی ایران موجب رشد و توسعه این شهر استراتژیک بندری خواهد شد.
توسعه بندر چابهار در گرو سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ این روزها شهرستان چابهار نامی شناخته شده در فضای اقتصادی کشور و بین‌الملل است، شهری استراتژیک که در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

شهر چابهار به علت دسترسی مستقیم به اقیانوس به "پایتخت اقیانوسی" ایران لقب گرفته و همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر این بندر موردتوجه قرار بگیرد و زیرساخت‌های لازم نیز در این شهر بندری یکی‌یکی در حال راه‌اندازی هستند.

در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توجه کمتری به این شهر مهم بندری شده و نیاز است تا سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه هر چه بیشتر این شهر بندری وارد چابهار شود.

در همین خصوص جواد سپاهی فرماندار شهرستان چابهار به خبرنگار ما گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته باتوجه‌به اهمیت مباحث اقتصادی رهبر انقلاب سال را سال "رشد تولید و مهار تورم" نام‌گذاری کرده‌اند این امر برای ما به‌عنوان یک شعار نیست؛ بلکه یک فرمان ولایت است و همین خاطر ما از ابتدای شروع سال برنامه و اهدافمان که باعث رشد تولید و مهار تورم شود را برنامه‌ریزی کردیم.

 وی افزود: ما در جلسات متعدد از سرمایه‌گذاران و مدیران دعوت به جلسه کردیم و تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران را داشتیم و از مدیران خواستیم که خدمات تسهیلگری را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

 فرماندار شهرستان چابهار با بیان اینکه در حال تدوین یک کتابچه راهنمای توسعه سواحل و مکران به‌خصوص کتابچه شهرهای ساحلی استان سیستان و بلوچستان هستیم، خاطرنشان کرد:  از همکاران در ادارات مختلف درخواست کردیم توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که در این محدوده جغرافیایی وجود دارد بررسی کنند و در یک بسته کامل اقتصادی برای رشد تولید برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم به‌صورت عملی این موارد را اجرا کنیم و فرمایش مقام معظم رهبری را در این استان و شهرستان تحقق دهیم.

 جواد سپاهی اظهار داشت: وقتی بسته‌ها آماده شوند؛ یعنی وضعیت مشخص است و می‌توانیم به  سرمایه‌گذاری که رجوع می‌کند راهنمایی‌هایی را ارائه دهیم.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون چابهار به‌عنوان پیشانی امنیتی و اقتصادی استان و کشور برشمرده می‌شود، تصریح کرد: این شهر کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار خوبی را نیز در این شهرستان داریم این شد که وقتی بسته‌ها آماده شدند و همه شرایط زمینه‌سازی شد وقتی سرمایه‌گذار برای گرفتن مجوز اقدام کرد ما او را راهنمایی کنیم و اطلاعات کافی را در اختیار او قرار دهیم تا انتخاب کند سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

 جواد سپاهی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی در بحث شیلات و کشاورزی خواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهرستان خود یک گلخانه طبیعی است می‌توانیم انواع گیاهان استوایی را نیز کشت دهیم تا از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری کند و همچنین می‌توانیم ارز آوری خوبی از آنها برای کشورمان داشته باشیم.

 وی افزود: مباحث اداره بندر، ترانزیت و شرایط صنعتی را در اولویت‌های بعدی قرار خواهیم داد و از آن استفاده خواهیم کرد.

 فرماندار شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: در رأس همه مباحث گردشگری را خواهیم داشت که برنامه‌های بسیار جامع و خوب و بسته‌های مناسب برای گردشگری در جغرافیای ساحلی استان از جمله زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری را خواهیم داشت.

​انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 457890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *