۱
زمین خواران در کمین اراضی ملی؛

بیش از 59هکتار از اراضی ملی در شهرستان چابهار رفع تصرف شد

زمین خواران با استفاده از روش های مختلف به دنبال این هستند تا زمین های باارزش را در شهرستان چابهار به صورت غیرقانونی به تصاحب خود دربیاورند.
بیش از 59هکتار از اراضی ملی در شهرستان چابهار رفع تصرف شد
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ شهرستان چابهار به‌واسطه قرارگیری در منطقه استراتژیک سیاسی و اقتصادی موردتوجه قرار گرفته و به همین علت املاک وزمین در این شهر از ارزش بالایی برخوردار است.

به همین علت زمین خواران تلاش زیادی دارند تا با استفاده از روش‌های مختلف اراضی ملی که متعلق به همه مردم است را مورد تصرف خود در بیاورند.

در بخش‌های مختلفی از شهرستان چابهار نظیر مرادآباد ومیرآباد وظلع جنوبی منطقه آزاد زمین خواران با ایجاد چهار دیواری‌ها وکپر هایی قصد دارند تا زمین‌های با ارزش را به تصاحب خود در بیاورند.

در همین خصوص دادکریم بلوچ معاون عمرانی فرمانداری چابهار در گفتگوبا خبر ما، اظهار کرد:بخش تصرفات ضلع شمالی چابهار در محدوده کمربندی جهت اعمال ماده ۶۵ مناطق آزاد در بحث مدیریت اراضی با منطقه آزاد است اما منطقه آزاد هنوز ساز کارهای لازم را برای مدیریت اراضی نداشته است.

 بلوچ با بیان اینکه رفع تصرف بخش از اراضی در دو مرحله انجام شده، تصریح کرد: در یک مرحله حدود ۱۰ هکتاررا رفع تصرف کردیم و در مرحله بعدی حدود ۵۰ هکتار را به دستور و موافقت‌های قضایی رفع تصرف شد.

معاون فرماندار چابهار با اشاره به اینکه جلسات متعددی جهت برنامه ریزی جهت رفع تصرفات به صورت کارشناسی شده صورت گرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو مرحله رفع تصرف در بخش‌های از شهر انجام شده ولی مجدداً تصرف زمین‌ها در این مناطق در حال شکل‌گیری است این بار به طور کارشناسانه رفع تصرف را با ساز و کارهای دیگری انجام خواهیم داد تا تصرف مجدد شکل نگیرد.

بلوچ ضمن اشاره به اینکه حاشیه نشینی برای محدوده مرادآباد و میرآباد است، اظهار کرد: این رفع تصرف‌ها در جاهایی از شهر بوده که کاربری برای آنها تعریف شده است نقطه‌هایی که بخشی از این اراضی برای شهرک کارگاهی تعریف شده و متاسفانه در حال تصرف است همچنین این بخش مربوط به طرح ۲۸ اقدام ملی راه و شهرسازی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مناطق کاربری‌های دیگری تعریف نشده است، تصریح کرد: در این محدوده فعلی مردم نمی‌توانند زمین‌ها را تصرف کنند و یا حتی تشکیل پرونده برای دریافت سند دهند اما در بخش مرادآباد و میراباد دولت با همکاری بسیج سازندگی ساز و کارهایی را تعریف می‌کند که به افرادی که مستحق هستند مسکن تعلق بگیرد.

 بلوچ خاطر نشان، کرد: شرایط مسکن به افراد مستحق مرحله به مرحله صورت می‌گیرد در قالب اول هزار واحد خانه ساخته می‌شود و مردم به خانه‌ها منتقل می‌شود باز هم به همین صورت پروژه ساخت مسکن برای محرومان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه دولت در زمینه اقدام ملی و تامین مسکن برای مردم ساز و کارهای خوبی در حال انجام دارد آنهایی که از حیث مالی ضعیف‌تر هستند یعنی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند برای آنها نیز شرایط خانه دار شدن را فراهم کرده است یعنی در نگاه دولت در حوزه تامین مسکن به همه افراد توجه می‌شود اما باید ساز و کارهای قانونی را پیش برویم.

 معاون فرماندار با اشاره به اینکه افراد بومی افراد از طرح اقدام ملی استقبال زیادی نکردند و ثبت نام  انجام ندادند بیان کرد: مردم نگران باز پرداخت اقساط نباشند زیرا برای این نیز دولت پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است اگر قانونی عمل کنیم همه می‌توانند صاحب منزل شوند.

 وی ادامه داد: در این مدتی که رفع تصرف انجام شده بر اساس مجوزهای قانونی برخورد شده با خود اشخاص کاری نداشتند و فقط بنای که ایجاد شده تخریب شده است.

انتهای خبر/

 
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 457735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *