۱
در ادامه محرومیت های تنها بندر اقیانوسی ایران؛

عدم وجود بازار ماهی استاندارد در شهرستان چابهار/نیاز چابهار به سرمایه گذاری بخش خصوصی

نبود مکانی متانسب بااستاندارد های بروز باعث شده تا استقبال شهروندان و گردشگران از تنها بازار فروش ماهی شهرستان چابهار کاهش پیدا کند.
عدم وجود بازار ماهی استاندارد در شهرستان چابهار/نیاز چابهار به سرمایه گذاری بخش خصوصی
به گزارشچهاربهاران؛شهر بندری چابهار به واسطه داشتن دریا و متصل بودن به به آبهای آزاد از نقاط بزرگ تولید انواع آبزیان و ماهی هادر کشور می باشد و سالانه بخش عمده ای از نیاز کشور و کارخانه جات به ماهی را تامین می کند.
 
بازار فروش ماهی ها در شهرستان چابهار تنها نقطه فروش ماهی برای عموم مردم است و در این بازار انواع مختلف ماهی ها پس از صید توسط صیادان در این مکان که دارای تعدادی غرفه است به فروش می رسد.
 
اما عدم وجود تهویه مناسب و آلودگی های محیطی موجود در این محیط و همچنین روش های نادرست نگهداری و فروش توسط برخی از غرفه ها باعث زشتی این بازار و عدم استقبال شهروندان از این بازار ماهی شده است.
 
ساختمان فروش ماهی در چابهار فرسوده و غیر استاندارد است
 
در همین خصوص محمد شهلی بر مدیر شیلات استان سیستان و بلوچستان درگفت وگو با خبرنگار ما،بیان کرد:شیلات متولی تولید است اما در مقابل مصرف کننده نمی تواند بی تفاوت باشد و از موضوع بهداشت و قیمت عبور کند
 
وی بابیان اینکه شیلات در رابطه با این موضوعات در حال پیگیری است،تصریح کرد:باید یک کار جهادی انجام شود، شهرداری یا شیلات به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد همه ادارات از جمله دامپزشکی و بهداشت و حتی سرمایه‌گذاران باید در کنار هم باشند و دست به دست هم دهند تا یک کار اصولی انجام شود و یک بازار ماهی به صورت اصولی ساخته شود.

شهلی بر با اشاره به اینکه با دیدن سوله های های فروش ماهی امروزی که خیلی بروز است شاید مردم دیگر نخواهند ماهی باکیفیت و دریای چابهار را بخورند اما سازمان های دولتی نمی توانند سرمایه گذاری کنند، بنابراین به یک سرمایه گذار نیاز داریم که در این رابطه سرمایه گذاری کندحتی می توان ماهی زنده به فروش رساند.
 
شورای شهر پیگیر استاندارد سازی بازار ماهی باشد
 
 وی با اشاره به اینکه بازار ماهی در شهرستان های دیگر بهتر از چابهار که شهر دریایی است می باشد،اظهار کرد: امیدواریم که شوراهای جدید و جوان ما که جویای نام هستند این اتفاق را عملی کنند و بازار ماهی با سیستم سرمایشی مانندشهرستان‌های دیگر در چابهار احداث شود.
 
 شهلی بر با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه ای (ره) که دریا گنج پنهان است بیان کرد: ماحتی قطره ای از آن گنج را به دست نیاوردیم و ان شاءالله بتوانیم با توجه به اقتصاد دریا محور سالانه یک میلیون تن تولید ماهی داشته باشیم.
 
 وی ادامه داد:باتوجه به فرسودگی و نیاز به بروزرسانی تنها بازار ماهی شهرستان چابهار ما در حوزه شیلات کاملاً آمادگی هرگونه همکاری را با سرمایه گذاران بخش خصوص را داریم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 457601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *