۱
کارشناس مسائل سیاسی:

اروپا و آمریکا در منجلاب اقتصادی گرفتار شده اند/تحریم روسیه توسط غرب خودکشی اقتصادی بود

احمد رازدار،گفت:سیاست های اشتباه غرب در منطقه باعث شده تا میزان تورم درکشور های اروپایی و آمریکای به بالاترین میزان درسال های اخیر برسد.
اروپا و آمریکا در منجلاب اقتصادی گرفتار شده اند/تحریم روسیه توسط غرب خودکشی اقتصادی بود
به گزارش چهاربهاران؛احمد رازدار کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه،اظهار کرد:سیاستهای خصمانه آمریکا درخیلی از جا ها بر ضرر خودش تمام شده که نمونه آن هزینه میلیارد ها دلار در عراق و افغانستان بود که جز هزینه مالی و جانی برای ارتش آمریکا سود دیگری نداشت.

وی بااشاره به افزایش قیمت انرژی در جهان،تصریح کرد:قیمت انرژی دراروپا به علت های  متعددی مثل سطح پائین ذخایر گازی، قیمت بالای کربن در اتحادیه اروپا، واردات کمتر گاز طبیعی مایع به‌خاطر تقاضای بالای آسیا، عرضه کمتر گاز از سوی روسیه و خرابی زیرساخت‌ها بالا رفته است.

رازداربابیان اینکه سیاستهای دیکته شده آمریکا به اروپاه در قبال روسیه باعث شده تا قیمت انرژی دراروپا روند سعودی داشته باشد،خاطرنشان کرد:روسیه به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز به اروپا این روز ها به علت تحریم های اعمال شده از سوی آمریکاواروپا صادرات انرژی را به اروپا متوقف کرده که همین موضوع باعث افزایش شدید سوخت در اروپا شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشار به اینکه آمریکا جهت همراهی اروپا در در قبال سیاست های منطقه ای خود به دنبال این است تا این خلع را جبران کنند،تصریح کرد:هدف سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه رایزنی با کشور های  بزرگ تولید سوخت و انرژی است.

وی با بیان اینکه کشور های همسو با سیاست های آمریکا نظیر عربستان سعودی با تمام ظرفیت خود در حال تولید سوخت است،یادآور شد:حضور بایدن در منطقه و درخواست او برای افزایش میزان برداشت نفت امری نشدنی است چرا که ظرفیت عملیاتی و زیرساختی این کشور ها پاسخگوی خلع انرژِی در اروپا و آمریکا نیست.

رازدار با اشاره به اینکه  نماینده آمریکا درمنطقه یعنی رژیم صهیونیستی نیز در حال فروپاشی سیاسی است،خاطرنشان کرد:سقوط کابینه دولت فعلی و شکست های سیاسی این رژیم درمنطقه باعث شده تا شخص بایدن خودجهت مدیریت و جلوگیری ازاین شکست ها به منطقه سفر کند وبعید است این سفرتاثیری در معادلات سیاسی منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/



 
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 457540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *