۰
یادداشت؛

روزه داری و فواید بی نظیرش

طبق بررسی های صورت گرفته توسط دانشمندان کشور های مختلف جهان روزداری باعث می شود تاشخص روزه دار از ابتلای به بسیاری از امراض در امان بماند.
روزه داری و فواید بی نظیرش
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ حجت السلام و المسلمین مجتبی فقیهی کارشناس مسائل مذهبی در خصوص  فواید روزه‌داری طی یادداشتی نوشت: روزه باعث می‌شود تا مردم درد گرسنگی و تشنگی را بچشند و به یاد معاد و زندگی جاودانه آخرت افتاده و خود را برای آن آماده کنند. روزه‌دار بر اثر ناراحتی که از گرسنگی برایش پیش می‏‌آید از تکبر دور شده و آمادگی انجام سایر واجبات را پیدا می‌کند.

روزه‌داری با صبر و تحملی که در انسان ایجاد می‌کند او را آماده تلاش و ایستادگی مضاعف در راه رسیدن به اهدافش می‌کند.

فلسفه روزه‌داری تکامل جسم و روح است، چرا که گفته‌اند: «عقل سالم در بدن سالم است» دانشمندان اسلامی و غیراسلامی در این باره جزوات و کتاب‌های زیادی نوشته‌اند و برخی از آثار آن را بیان کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به: رفع سوءهاضمه، تقویت بهداشت عمومی، جلوگیری از آپاندیس، پاک‌سازی مجاری ادراری  و دفع چربی های زاید اشاره کرد.

روزه تمام دستگاه های بدن، بافت ها، رگ ها، غده ها، اعصاب، اجزای بدن، روده ها  را از خستگی بیرون می آورد، زیرا در اثر عملیات مداوم و شبانه روزی، قسمت های مختلف بدن، سست و ضعیف می گردد، ذکر این نکته لازم است که استراحت بدن به معنای آن نیست که از عمل باز می ماند، بلکه معنای آن این است که از سرعت عمل خود می کاهد تا استراحت کند و خستگی خود را بگیرد و بدین ترتیب روزه ضعف، چاقی بدن و زخم معده و امتلای آن را برطرف می سازد.

درست به همین دلیل است که می گوییم، روزه عمر را طولانی می کند به جسم نشاط می دهد و انسان را ازکسلی و سستی نجات می بخشد و از امراض و دردها رها می کند.

اخیراً در اروپا و بسیاری کشورهای دیگر بیمارستان هایی افتتاح شده که از طریق روزه بسیاری از بیماری ها و امراض را معالجه می کنند؛ وقتی ماه رمضان فرا می رسد برنامه های زندگی عوض می گردد و همین تغییر برنامه روح انسان را تازه می کند و به انسان نشاط می دهد زیرا روح انسان تغییر برنامه های خوراک و خواب و امثال آن را درک می کند.

پرفسور یوشینوری اُسومی دانشمند بزرگ ژاپنیه که برنده جایزه نوبل شده آن هم به دلیل کشف مکانیسم اتوفاژی یا خودخواری سلولی!

یعنی تخریب و بازیافت اجزاء سلول توسط خود سلول که در هنگام روزه گرفتن و گرسنگی طولانی رخ میده...در واقع ایشون کشف کرده که وقتی انسان بیش از  ۹ ساعت گرسنه بمونه سلولهای سالم برای کسب انرژی و جبران کمبود غذا از سلولهای معیوب و توده‌های مستعد سرطان تغذیه می‌کنن ایشون ثابت کرده این اتوفاژی بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان رو متوقف و حتی در موارد زیادی درمان میکنه!

انتهای خبر/

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 457777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *