۰
در مصاحبه بااهل سنت؛

امام رضا (ع) نماد وحدت ادیان و مذاهب در ایران است

هر ساله افراد زیادی با مذاهب و دین های مختلف جهت زیارت امام رضا (ع) به حرم ایشان مشرف می شوند.
امام رضا (ع) نماد وحدت ادیان و مذاهب در ایران است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ حضرت امام رضا علیه‌السلام امام هشتم شیعیان که در نزد مذاهب و ادیان مختلف نیز مورداحترام است و حرم ایشان سالانه میزبان میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف کشور ایران و دیگر کشورهای جهان است. 

محمد جدگال یکی از شهروندان اهل‌سنت چابهار در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام رضا (ع) در بین اهل‌سنت هم دارای مقام و احترام است و در طول سال مردم اهل‌سنت هم مانند برادران اهل‌تشیع جهت دعا و زیارت به حرم امام رضا می‌روند. 

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) تنها برای شیعیان نیست، خاطرنشان کرد: ما در شب میلاد ایشان خوشحال و مسرور هستیم و در شب شهادت ایشان غمگین و ناراحت چرا که حضرت رضا از نوادگان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است و برای اهل سنت نیز محترم است. 

سلیم بردبار معلم اهل‌سنت ساکن دشتیاری دررابطه‌با زیارت امام رضا (ع) توسط اهل‌سنت اظهار کرد: خانواده ما معمولاً هر چند سال یک‌دفعه به زیارت امام رضا (رض) به مشهد می‌روند چرا که ایشان برای ما محترم
و دارای مقام الهی است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) از خلفای راشدین است، تصریح کرد: همه اهل‌بیت پرورش‌یافته مکتب حضرت علی (ع) هستند و در دیدگاه اهل‌سنت حضرت علی (ع) امیرالمؤمنین است پس فرزندان ایشان نیز برای ما مورداحترام هستند.

بردبار با  اشاره به اینکه ما معتقد هستیم امام رضا (ع) شفادهنده است، خاطرنشان کرد: در رسانه‌ها و حتی از جاهایی دیگر می‌بینیم و می‌شنویم که افرادی غیرمسلمان که دچار امراض لااعلاج بودند با حضور در حرم این حضرت و دعاکردن مورد لطف ایشان قرار گرفتند و شفا یافتند.

سعید محمدی یکی دیگر از شهروندان اهل‌سنت چابهاری دراین‌خصوص به خبرنگار ما گفت: امام رضا (ع) نزد اهل‌سنت محترم است برای همین هم شما می‌بینید خیلی از خانواده‌های اهل‌سنت نام فرزندانشان را رضا می‌گذارند.

وی با بیان اینکه رفتن به زیارت فرزندان پیامبر (ص) برای ما مانعی ندارد، اظهار کرد: ممکن است در برخی از رسانه‌ها می ببینید که تبلیغ می‌کنند از نظر اهل‌سنت زیارت رفتن شرک است؛ ولی این موضوع در دیدگاه اهل‌سنت واقعی این‌گونه نیست واین تبلیغات از سوی دشمنان وحدت و اهل‌سنت تبلیغ می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه حرم امام رضا (ع) نماد وحدت اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر وارد حرم امام رضا شوید حتماً در گوشه‌ای و یا صحنی خواهید دید که اهل‌سنت در کنار برادران تشیع خود در حال عبادت و راز نیاز هستند واین نمونه بارز وحدت و انسجام اسلامی حول محور اهل‌بیت (ع) است.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 457889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *