مشاور عالی فرمانده کل قوا:

سواحل مَکُران تا سال ۱۴۲۴ قطب پیشرفت می‌شود

13 ارديبهشت 1402 ساعت 20:20

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: سواحل مکُران محور و قطب پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ؛به نقل از عصرهامون، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی بیان کرد: در مقیاس جهانی کم‌تر کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران می‌شناسیم که از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی منحصر به‌فرد برخوردار باشد.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن این موقعیت جغرافیایی و فرهنگ و تمدن چند هزارساله و وجود یک رهبری خردمند و ملت شجاع و صبور می‌تواند با داشتن راهبرد‌های ملی، سیاست‌خارجی، اقتصادی و فرهنگی، وضعیت مطلوبی را برای چندسال آینده به‌طور خاص برای برنامه هفتم کشور که از هم‌اکنون در جریان است و امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، رقم بزند.



مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به وجود حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل از خلیج گواتر تا دهنه فاو و ۶۷۵ کیلومتر ساحل در شمال کشور بدون درنظر گرفتن جزایر به عنوان یک مزیت اقتصادی مهم تصریح کرد: در خصوص اقتصاد دریامحور و راهبرد آن چندین سال است که مقام معظم رهبری به اهمیت مباحث دریایی تأکید دارند.



صفوی با بیان اینکه برنامه هفتم و حتی هشتم کشور برای ایجاد توسعه پایدار و اقتصاد دریامحور و صادرات و واردات کالا می‌تواند در ایجاد اشتغال، معیشت و سفره مردم و رونق اقتصادی تأثیرگذار باشد، گفت: نگاه دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد دریامحور با رویکرد برقراری ارتباطات دوسویه با ۱۵ کشور همسایه مثبت است.



انتهای خبر/ 


کد مطلب: 457856

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/457856/سواحل-م-ک-ران-سال-۱۴۲۴-قطب-پیشرفت-می-شود

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir