۰
کارشناس مسائل اجتماعی؛

صنعت ضدفرهنگی سلبریتیسم حاصل عدم مدیریت شبکه های اجتماعی

رسول محمدزاده گفت:فعالیت های ضدفرهنگی برخی سلبریتی ها و تولید محتوای ضد ارزشی آن ها باعث شده تا فرهنگ سنتی ایرانی و اسلامی صدمه ببیند.
صنعت ضدفرهنگی سلبریتیسم حاصل عدم مدیریت شبکه های اجتماعی
رسول محمدزاده کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران،گفت: فضای مجازی علاوه بر مزایا و معایب و ضررهای زیادی دارد از جمله آن می توان به الوگوسازی سیاه اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه از دهه گذشته فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منبع پرقدرتی جهت فرهنگ سازی جامع تبدیل شده است،تصریح کرد: هر کشور و هر منطقه دارای تمدن و فرهنگ سنتی خود بوده و به واسطه همین سنت و فرهنگ توانسته پیشرفت هایی در عرصه های مختلف داشته باشد که متاسفانه باظهور شبکه های اجتماعی در جامعه این امر به نوعی متوقف شده است.

 این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ سیلبریتی ها در جامعه کنونی حاکم شده است،خاطرنشان کرد: تاخت و تازه بی‌حساب سلبریتی ها در فضای مجازی و فرهنگ سازی غربی آنها در جامعه ما باید زنگ خطری برای مسئولین باشد.

رسول زاده ضمن اشاره به دست داشتن برخی از سلبریتی ها در حوادث اخیر،یادآور شد:حوادث اخیر به خوبی نشان داد اگر حضور در شبکه های اجتماعی مدیریت نشود و این شبکه ها به الگوسازی سیاسی اقتصادی و فرهنگی خود ادامه دهند خطرات زیادی متوجه کشور وآینده جامعه ما خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دید بصری ما با ذهن ما رابطه مستقیم دارد،خاطرنشان کرد: در حال حاضر محتوای چند رسانه ای منتشر شده در فضای مجازی موثری در شکل گیری عادات و دیدگاه ما نسبت به مسائل روز دارد.

رسول زاده با بیان اینکه اقدام معکوس در خصوص مقابله با هجمه های فرهنگی باید صورت گیرد،تصریح کرد: گذر از روش‌های سنتی و توجه به ایده ها و نیازهای جامعه تکنولوژی می تواند گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی آورده بیشتری برای کشور داشته باشد.

 این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه مدیریت شبکه های اجتماعی و سپس آموزش باید در دستور کار سازمان های مربوط قرار بگیرد،تصریح کرد‌: آموزش سواد رسانه در سنین پایین و سرمایه گذاری دستگاه های فرهنگی در زمینه تولید محتوای مناسب و جذاب قطعا تاصیر گذار خواهد بود.

انتهای خبر/
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 457712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *