۰
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت معصومه (س) الگوی بی نظیری برای زنان و دختران ما است

حجت الاسلام مهدی محمد پور،گفت:طهارت و پاکی از جمله فضائل حضرت معصومه (س)است.
حضرت معصومه (س) الگوی بی نظیری برای زنان و دختران ما است
حجت الاسلام مهدی محمد پور کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص فضائل حضرت معصومه (س)گفت:حضرت معصومه علیها السلام پرورش یافته دامان عصمت و طهارت  و پرورش یافته امام موسی کاظم (ع) و امام رضا(ع)است.

وی با اشاره به نام گذاری میلاد حضرت معصومه (س) به روز دختر،خاطرنشان کرد: همانطور که پیامبر مکرم اسلام فرموده اند خداوند دختران را هبه و بخشش نامیده است؛ بنابراین والدین باید شکر خداوند را به جا آورد.

حجت الاسلام محمد پور با بیان اینکه حضرت معصومه (س)نماد حجب و حیا هستند،تصریح کرد:دختران ما باید زندگی و شخصیت آن حضرت را الگوی زندگی
 خویش قرار دهند.

این کارشناس مسائل مذهبی بااشاره به ضرورت شناخت فضائل حضرت معصومه (س)،یادآورشد‌:آن حضرت از مقام بعد از حضرت زهرا (س) دومین بانویی است که دارای مقام شفاعت است وزیارت حرم آن حضرت دارای ثواب زیادی است.


حجت الاسلام محمد پور با بیان اینکه حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) از جنبه علمی، معنوی، ولایت‌مداری، عمر کوتاه  شباهت‌های بسیاری با مادرشان حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) داشتند،تصریح کرد:حضرت معصومه(سلام الله علیها) چندین ویژگی داشت، اولین آنها عالمه بودن و محدثه بودن حضرت است که این علم را از پدر و برادر بزرگوار خود بدون واسطه گرفته است.


وی با اشاره به این که هجرت حضرت معصومه ( علیها سلام) از مدینه به ایران یک تکلیف دینی بود، خاطرنشان کرد‌:امروز حرم مطهر این بانوی بزرگوار مامن امنی برای شعیان سرتاسر عالم است.


انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 457519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *