۰
نماینده مردم سراوان در مجلس مطرح کرد؛

اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی لازمه امنیت پایدار/ فعالیت‌های سپاه در مرز سراوان امید را برای مردم به ارمغان آورده است

ملک فاضلی با بیان اینکه اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی لازمه امنیت پایدار است، گفت: اقدام های سپاه در مرز سراوان امید را برای مردم به ارمغان آورده است.
به گزارش چهاربهاران، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، به ویژه نقاط صفر مرزی از جمله حوزه سراوان بزرگ که ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد، به عنوان شرقی ترین نقطه کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی چشم ایران در دل پاکستان است.

وی با بیان این که این خاصیت خاص مورد توجه برادران ما در سپاه قرار گرفته است، ادامه داد: اساس امنیت پایدار محرومیت زدایی است که سپاه اقدام هایی را برای تحقق این مهم و به منظور ایجاد اشتغال و ساماندهی مرز در دستور کار قرار داده و مردم سراوان در این زمینه امیدواری پیدا کرده اند.

فاضلی تاکید کرد: اقدام هایی که سپاه در ارتباط با گذرهای مرزی انجام می دهد به نوعی کارآفرینی و به منظور توسعه اشتغال است. تا زمانی که بتوانیم کار مولد در قالب کارخانه و معادن به وجود آوریم که نیاز به زیرساخت دارد و به نوعی ایجاد اشتغال در دراز مدت محسوب می شود، در حال حاضر بهترین شکل اشتغال آفرینی ساماندهی مرز است تا بتوانیم از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برداری و بازارچه های مرزی را راه اندازی کنیم.

وی گفت: خوشبختانه ۱۵ بازارچه مرزی در مرز ایران با پاکستان مصوب شده که ۵ بازارچه در حوزه سراوان بزرگ قرار دارد، انتظار می رود هر چه زودتر این بازارچه ها را راه اندازی کنیم و اشتغال قانونی به وجود آوریم تا هم مردم شغل داشته باشند و هم پایداری مرز به وجود آید.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وقتی که منافع مشترک اقتصادی با یک کشور همسایه به وجود آید، طبیعی است که در کشور همجوار معاندان جایی نخواهند داشت و امنیت پایداری که مدنظر است ایجاد خواهد شد. برادران سپاه اقدام هایی را در این رابطه شروع کرده، بازدیدهایی از مرز انجام داده و راه های ارتباطی در منطقه ایجاد کرده اند.
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 457230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *