۰
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۱۵ هزار تن جو باقی‌مانده در بندر چابهار به انبارهای استاندارد منتقل شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با شااره به سبز شدن ۵۰۰ کیلوگرم جو در چابهار، گفت: ۱۵ هزارتن جو معادل ۱۰ درصد در اسکله چابهار به دلیل تشریفات قانونی باقی مانده بود که طی روزهای اخیر به انبارهای استاندارد منتقل شده است.
۱۵ هزار تن جو باقی‌مانده در بندر چابهار به انبارهای استاندارد منتقل شد
به گزارش چهاربهاران؛«حسین دماوندی‌نژاد » امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان کشور که در محل بوستان گفت‌وگو برگزار شد در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تعیین تکلیف جو باقی‌مانده در گمرک چابهار افزود: بخش عمده جو  وارداتی در بندر چابهار حمل و از بندر خارج شده بود و فقط ۱۵ هزار تن آن معادل ۱۰ درصد به دلیل تشریفات قانونی در بندر باقی مانده بود که به دلیل بارندگی فصلی کمی دچار مشکل شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه این مقدار جو فاسد نشده بود، اظهارداشت: تلاش ما این است که با حداکثر دقت و کاهش زمان آن را به فضاهای انباری یا مناطق مورد نیاز تولید حمل کنیم.

وی تصریح‌کرد: از این میزان جو باقی مانده در بندر چابهار فقط ۵۰۰ کیلوگرم آن سبز شده بود که البته آن نیز قابل استفاده است، زیرا برخی دامداران جو را به عنوان «غسیل جو» یعنی جو سبز شده استفاده می کنند؛ بنابراین این جو  نیز قابلیت مصرف دارد.
دماوندی نژاد با تاکید براینکه جو وارداتی نباید در محل نگهداری دچار چنین مشکلی می شد افزود: به دلیل محدودیت فضایی در بندر چابهار که به تازگی به عنوان بندر مورد توجه قرار داده ایم این مشکل رخ داد اما اصلی ترین بندر ما بندر امام خمینی (ره ) است که یکی از گلوگاه های ما به دلیل فراهم بودن شرایط مساعد و وجود سیلوهای استاندارد است.

 
 
  •  انتهای پیام/
     
     
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 457219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *