۰

برگزاری آیین نام‌گذاری ساختمان دانشکده مهندسی دریا دانشگاه دریانوردی چابهار به نام شهید "اسدالله دلفان"

آیین نام‌گذاری ساختمان جدید دانشکده مهندسی دریا به نام شهید "اسدالله دلفان" دانشجوی شهید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، برگزار شد.
برگزاری آیین نام‌گذاری ساختمان دانشکده مهندسی دریا دانشگاه دریانوردی چابهار به نام شهید "اسدالله دلفان"
به گزارش چهاربهاران، میرمهدی زاهدی؛ معاون فرهنگی و برنامه ریزی ضمن بیان خاطره ای از حضور خود در دانشگاهی نظامی، به حَی و زنده بودن شهدا اشاره کرد.

وی در ادامه از دکتر کیانی، رئیس دانشگاه، دکتر سیاره، معائن اداری و مالی دانشگاه، ستاد شاهد و ایثارگران، روابط عمومی و بسیج اساتید و کارکنان و همچنین تمامی  دست اندرکاران برگزاری مراسم تشکر کرد.
 
حجت الاسلام دکتر محسن شفیعی در این مراسم ضمن تلاوت آیه ای قرآن کریم و ذکر این نکته که شهدا دارای زندگی ابدی‌اند، گفت: امروز مفتخریم ساختمان دانشکده مهدسی دریا را به نام یکی دیگراز شهدای دانشگاه دریانوردی نام‌گذاری کنیم تا نام و یاد و خاطره این شهیدان چراغ راه ما باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان وی و دیگر شهدای مقاومت افزود: هرآنکه را صبح شهادت نیست، شام مرگ هست؛ در چنین روزی باید شهادت حاج قاسم سلیمانی را از جهت از دست دادن این مرد بزرگ تسلیت و به جهت نائل آمدن ایشان به درجه رفیع شهادت تبریک گفت. صحبت کردن از مکتب شهید سلیمانی دشوار است.
 
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه دریانوردی در ادامه با بیان قسمتی از سخنان رهبر معظم انقلاب و اشاره به این نکته که صدق و اخلاص، جوهره و شکل دهنده مکتب شهید سلیمانی است که هم زندگی و هم شهادت او را پربرکت ساخته، به برخی ویژگی های سردار مقاومت، سردار شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اخلاص و معامله با خدا در تمام امور، مردم دوستی و ولایت مداری منطقی و عاقلانه را از جمله ویژگیهای برجسته این شهید بزرگوار برشمرد.
 
در ادامه طی ارتباطی تلفنی، محمدعلی دلفان، برادر شهید دریانورد اسدالله دلفان، ضمن تلاوت آیه ای از قرآن گفت: شهید دلفان در سال 1345 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. 14 سالگی او با شروع جنگ تحمیلی مصادف شد. این شهید جوان در آن دوره بارها و بارها به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام گردید. وی در عملیات والفجر 6 مجروح و در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شجاعت، احترام به والدین و علاقه به تحصیل از ویژگی های شاخص شهید دلفان بود.

وی در پایان از مدیران و مسئولان دولتی و کشوری خواست که فداکاری‌ها و ایثار شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، الگوی یک کشور اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 457208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *