۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خبر داد:

نجات سومین مادر باردار در بحران بارندگی و طغیان رودخانه های عورکی چابهار

همایون دادگر گفت: سومین مادر باردار که در باران و سیل در منطقه عورکی شهرستان چابهار گرفتار شده بود نجات یافت.
نجات سومین مادر باردار در بحران بارندگی و طغیان رودخانه های عورکی چابهار
همایون دادگر؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران از نجات سومین مادر باردار در باران و سیل در منطقه عورکی خبر داد و بیان کرد: در پی تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، خودرو آمبولانس جهت اعزام مادر بارداری که در روستای عورکی به علت بارندگی و سیل گرفتار شده بود جهت امداد رسانی به محل اعزام شد.
 
وی افزود: با توجه به انسداد مسیر عورکی به چابهار مادر باردار به تسهیلات زایمانی تلنگ اعزام شده بود که پس از ارزیابی، نیاز به اعزام به مرکز درمانی احساس شد و تصمیم به انتقال مادر باردار گرفته شد.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: با عبور از آب نما و سیلاب های منطقه تلنگ، بیمار تحویل آمبولانس عورکی شد و در ادامه به علت تخریب جاده در 2 نقطه، پرسنل اورژانس در محل و  با همکاری نیروهای مردمی بیمار را روی برانکارد قرارداده و پیاده از سیلاب عبور دادند.
 
وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده از سوی مرکز اورژانس، یک دستگاه خودرو آمبولانس دیگر از مرکز پلان به محل اعزام شد که بلافاصله پس از عبور مادر باردار از سیلاب، مادر را تحویل و به همراه ماما جهت دریافت خدمات درمانی به مرکز تسهیلات زایمانی پلان منتقل شد.
 
دادگر افزود: تلاش پرسنل اورژانس۱۱۵، پرسنل بهداشت و نیروهای مردمی در جهت نجات جان مادر و نوزاد و عبور از سیلاب موثر و مادر به سلامت عبور داده و به مرکز درمانی منتقل شد.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته جان سه مادر باردار با توجه به شرایط بحرانی و مسدود شدن مسیرهای روستایی با تلاش پرسنل اورژانس ۱۱۵ و مردم نجات یافته است.
 
وی گفت: پرسنل بهداشتی، درمانی و فوریتهای پیش بیمارستانی تا پایان بحران و عادی شدن شرایط همچنان آماده باش هستند.
 

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 457205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *