۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار مطرح کرد:

نماز؛ نقطه عطف اجتماع مسلمانان برای داشتن اتحاد و همدلی/ حضور قلب در نماز باعث ایجاد ارتباط نزدیکتر با خدا و آرامش انسان می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده گفت: نقطه عطف نماز در جماعت مسلمین است که میتواند مشکل گشای و راهگشای بسیاری از مباحث باشد.
نماز؛ نقطه عطف اجتماع مسلمانان برای داشتن اتحاد و همدلی/ حضور قلب در نماز باعث ایجاد ارتباط نزدیکتر با خدا و آرامش انسان می شود
حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به جایگاه و نقطه عطف نماز در جامعه بیان کرد: انجام نماز و سایر عبادات در اسلام تمایل به برگزاری به صورت جمعی و اجتماعی برگزار شود اعم از نماز جماعت، نماز جمعه، اعمال و مناسک حج و بیشتر این معنا را دارد که اجتماع مسلمین شکل گیرد و همواره با اتحاد در کنار هم باشند.
 
 وی افزود: در اجتماع مسلمین درباره مسایل مختلف گفتگو و از مشکلات هم با خبر می شوند و می توانند نسبت به هم کمک و یاری برسانند، لذا نقطه عطف نماز در جماعت مسلمین است که میتواند مشکل گشای و راهگشای بسیاری از مباحث باشد.
 
امام جمعه موقت چابهار با اشاره به اینکه نماز به عنوان یک فریضه دینی در برقراری آرامش جامعه نقش موثر ی دارد و تصریح کرد: نماز زمانی به تعالی و تکامل انسان می تواند کمک کند که با حضور قلب برگزار شود و انسان به عنوان مخلوق خود را در برابر خالق تسلیم کند و وقتی نماز شروع شد و حضور قلب داشته باشد این انسان مومن به یک آرامش عظیمی در برابر خدا و در زندگی می رسد.
 
 وی ادامه داد: وقتی فرد در هنگام نماز به آرامش رسید و تک تک افراد جامعه اسلامی با خواندن نماز با حضور قلب به این آرامش جمعی برسند، موجب به وجود آمدن شرایط  آرامش فردی و جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به تاثیرات نماز در کار و زندگی افراد اذعان کرد: نماز محور همه زندگی ماست و همانطور که در روایات مسلمین آماده در روز قیامت اولین چیزی که از ما سوال می شود در خصوص نماز است.
 
وی ادامه داد: با قبولی نماز سایر اعمال هم پذیرفته می شود چراکه در دنیا هم همه اعمال قائم به نماز است اگر ما نماز اول وقت و با حضور قلب بخوانیم در همه شئونات زندگی، کاری فردی و اجتماعی ما هم تاثیر می گذارد.
 
امام جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به نماز جمعه که به عنوان نماد وحدت و قدرت در کشور است اظهار کرد: نماز جمعه به دلیل مطرح کردن مباحث سیاسی خاص خود به عنوان نماد آگاهی بخشی و روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه است و این بصیرت هر چه در جامعه افزایش پیدا کند و مردم نسبت به مسایل و جریان های روز سیاسی آگاهی پیدا کنند در تصمیم گیری ها آگاهانه تر عمل می کنند.
 
وی گفت: تصمیم های آگاهانه به رشد جمعی در جامعه کمک می کند و موجب قدرت ملی، دینی و اسلامی ما خواهد شد.  
 
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به جایگاه نماز از نگاه اهل بیت یادآور شد: از نگاه اهل بیت و مخصوصا امیرالمومنیین علی ابن ابی طالب نماز در تمامی شئونات زندگی ما از جمله در رزق روزی، نظم و انضباط اجتماعی در قانون مندی تاثیر مستقیم دارد و و اینکه ما یاد بگیریم کارهای خود را به موقع و هدفمند و خالص برای خدا و قربت الله انجام دهیم تاثیر مستقیم در زندگی می گذارد.
 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 457024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *