۰
سرپرست دانشکده پرستاری چابهار:

افزایش سهمیه پذیریش دانشجو در دانشکده پرستاری چابهار/ توسعه مراکز آموزشی حوزه درمان باعث تحول جنوب استان می شود

سرپرست دانشکده پرستاری چابهار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از افزایش پذیریش سهمیه دانشجو در این مرکز آموزشی جنوب سیستان و بلوچستان در سال 1400خبر داد.
افزایش سهمیه پذیریش دانشجو در دانشکده پرستاری چابهار/ توسعه مراکز آموزشی حوزه درمان باعث تحول جنوب استان می شود
محمد حسین زهی؛ سرپرست دانشکده پرستاری چابهار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد:  پذیرش دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی مربوط به مجتمع های سلامت و براساس نیازهای معاونت بهداشتی بوده است و  این موارد باید در طی سالهای گذشته انجام می‌شد که متاسفانه مغفول مانده است.

وی افزود: مجتمع سلامت دو سال است که در این خصوص دانشجویی پذیرش نداشته و از آنجایی که این درخواست ها باید بهمن یا اسفند سال گذشته درخواست می‌شد و اینجانب از مرداد ماه سال جاری تقبل مسولیت نموده ام اما با  این وجود احساس مسولیت نموده و با هماهنگی معاونت محترم آموزشی در طی دو مرحله درخواست هایی به معاونت بهداشتی ارایه دادم و منتظر اعلام نیاز این معاونت هستیم تا پی‌گیری های ثانویه آن را انجام دهیم.

 سرپرست دانشکده پرستاری چابهار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: اقدامات و پیگیری های با هماهنگی ریاست دانشگاه و نماینده حوزه انتخابیه چابهار انجام شده تا این مرکز آموزشی ارتقاء و شاهد تشکیل یک دانشگاه مستقل باشیم.

وی اذعان کرد: پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری و بهداشت که سابقا از ظرفیت دانشجویان پذیرفته شده ایرانشهر به تعداد ۲۵ نفر بود، امسال علاوه‌ بر پذیرش اختصاصی با کد رشته محل چابهار و افزایش این ظرفیت به 37 دانشجو در رشته پرستاری و 32 دانشجو در رشته بهداشت با برقراری سهمیه عدالت آموزشی اختصاصی‌ شهرهای جنوب استان اختصاص یافت.

حسین زهی خاطر نشان کرد: تبدیل دانشکده پرستاری به دانشکده مادر جهت پذیرش رشته های پیراپزشکی، اخذ دستور وزیر محترم بهداشت در سفر به استان در خصوص تصویب دو مجتمع بزرگ خوابگاهی برای دانشجویان و پیگیری افزایش رشته های این دانشکده از دو رشته به 6 رشته مورد نیاز منطقه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: افرایش اعضای هیات علمی به 6 نفر یک اقدام مثبت برای توسعه این مرکز می باشد و رایزنی‌ با منطقه آزاد در خصوص تامین فضای مورد نیاز آموزشی و خوابگاهی دانشجویان و دانش آموزان بهیاری و ارتقاء زیرساخت های لازم برنامه های جدی ما هستند.

وی اشاره کرد: پیگیری مجوز مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری با توجه به ثقل این نوع بیماری ها و زمینه های ایجاد آن در منطقه و پیگیری مستمر تصویب چارت های سازمانی کارکنان و اعضای محترم هیات علمی و اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان برای آموزش بهتر و کارآمدتر  اقدامات موثری است که باعث توسعه و تحول ما می شود.

 سرپرست دانشکده پرستاری چابهار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: توسعه مراکز آموزشی و درمانی در جنوب استان به ویژه در چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک آن نوید بخش آینده مسرت بخش برای مردم و فرزندان این خطه کشور است.
 
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 456984
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *