سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

خطر موج ششم کرونا با امتناع از دریافت واکسن توسط افراد در چابهار/ رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید رعایت شود

20 مهر 1400 ساعت 9:43

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار از خیزش موج ششم بیماری کرونا در صورت پوشش ناقص واکسیناسیون توسط افراد در چابهار خبر داد.


به گزارش چهاربهاران، همایون دادگر؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در سی و هفتمین جلسه ستاد کنترل و مدیریت بیماری کرونا ضمن ارائه آخرین وضعیت پوشش واکسیناسیون در شهر چابهار، مناطق حاشیه شهر و روستایی، روند فعلی را مناسب اما ناکافی خواند و بیان کرد: با توجه به گستردگی منطقه و افزایش جمعیت برای پوشش کامل مردم نیاز به افزایش مراکز و پایگاه های واکسیناسیون داریم.

وی با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص خیزش موج ششم بیماری کرونا در صورت پوشش ناقص واکسیناسیون تصریح کرد: ر‌وند فعلی واکسیناسیون در شهرستان چابهار طی هفته‌های گذشته با توصیه‌های علماء، همکاری سپاه پاسداران و بسیج شهرستان، دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم سرعت قابل‌توجهی گرفته است اما همچنان بسیاری از افراد واجد شرایط از تزریق واکسن امتناع کرده و علاوه بر خود، سلامتی سایر افراد جامعه را نیز به خطر می‌اندازند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار ادامه داد: با توجه با نزدیک شدن فصل زمستان و شیوع بیماری و آلرژی های فصلی، نگرانی‌ از خیزش موج جدید کرونا در کشور دوچندان است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به پوشش کامل واکسیناسیون اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: عدم توجه افراد به واکسیناسیون بدون شک باعث موج ششم بیماری و به خطر انداختن جان افراد و خانواده ها می شود.

دادگر اشاره کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی نباید پس از دریافت واکسن از سوی افراد قطع شود و این تصور اشتباه است که باید همگان به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان پس از واکسیناسیون باید ادامه داشته باشد تا زمانی که کلیه افراد واکسینه و دیگر هیچ خطری جامعه را تهدید نکند.


 
 
 
 


کد مطلب: 456980

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456980/خطر-موج-ششم-کرونا-امتناع-دریافت-واکسن-توسط-افراد-چابهار-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی-همچنان-باید-شود

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir