۱
به مناسبت حضور فیلم لیپار در سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

فیلم "لیپار" احیاکننده شوق خیال پردازی در درون کودکان است/ مسئولین زمینه شکوفایی استعدادها را در استان فراهم کنند

فاطمه سالاری؛ بازیگر نقش آشو در فیلم لیپار گفت: فیلم لیپار زنده کنند حس شوق خیال پردازی در کودکان و نوجوانان است و باید مسئولین شرایط لازم برای شکوفایی استعداد و توانمندی در سیستان و بلوچستان را فراهم کنند.
فیلم "لیپار" احیاکننده شوق خیال پردازی در درون کودکان است/ مسئولین زمینه شکوفایی استعدادها را در استان فراهم کنند
به گزارش چهاربهاران، سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان از روز جمعه 16مهر همزمان با روز کودک کار خود را آغاز کرد و یکی از ویژگی های امسال آن حضور فیلم لیپار از سیستان و بلوچستان است.

فیلم لیپار روایتی متفاوت از کودکان و نوجوانان سرزمین نخل و آفتاب است که زیر سایه محرومیت ها روزگار خود را سپری می کنند و در این فیلم به فرهنگ و سنت های منطقه می پردازد.

طی سالهای اخیر سیستان و بلوچستان به ندرت در سینما دیده شده و می توان گفت که باید سالها کار انجام شود تا بتوانیم این خطه از ایران اسلامی را به طور واقعی و حقیقی به نمایش بگذاریم.

فیلم «لیپار» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت استانداری سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار ساخته شده و تصویرگر چهره‌ای متفاوت و با طراوت از استان می باشد.

«لیپار» نخستین فیلم بلند داستانی حسین ریگی محسوب می‌شود که فیلم‌نامه این اثر توسط خود او و حسام فرهمندجو به نگارش درآمده است و مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌نورد، امین میری، آرزو تاج‌نیا، یگانه سروری، فرشته انصاری، نصیر برهان‌زهی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.







فاطمه سالاری یکی از نوجوانان بومی سیستان و بلوچستان است که پس از گذراندن تست بازیگری از میان ۴۰۰ متقاضی برای ایفای نقش در نقش‌های اصلی فیلم انتخاب و برای اولین بار مقابل دوربین مسعود امینی تیرانی در نقش آشو به ایفای نقش پرداخته است.


فاطمه سالاری؛ در حاشیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: من از 11سالگی وارد عرصه هنر در حوزه تئاتر شدم و پس از آن از طریق یک فراخوان و تست به عنوان مجری برنامه های کودک وارد سازمان صداوسیما شدم و همین موضوع باعث علاقه بنده به بازیگری و سینما شد.


وی افزود: اولین کار سینمایی من این پروژه آقای ریگی است و در فیلم لیپار نقش یک دختر نوجوان بلوچ به نام آشو را دارم که با پوشش و زبان بلوچی است و دارای شخصیتی درون گرا که همیشه احساسات خودش را پنهان می کند.

وی تصریح کرد: برای من بازی در فیلم لیپار بسیار جذاب و متفاوت بود که قرار بود در نقش یک دختر بلوچ و با گویش محلی بازی کنم و خیلی خوشحال هستم که اولین کار جدی خودم در سینما را با یک پروژه بومی و با گروه آقای حسین ریگی آغاز کردم.

بازیگر نوجوان فیلم لیپار گفت: به نظر من هر فیلم و اثری نمی تواند به طور صددرصد به یک فرهنگ منطقه بپردازد و آن را به عموم جامعه معرفی کند اما فیلم لیپار توانسته در جایگاه خودش و در حد توان خوبی که داشت فرهنگ بومی مردم سیستان و بلوچستان را به تصویر بکشد.

وی اذعان کرد: پیام فیلم لیپار برای همه کودکان سرزمین ما هست و فقط اختصاص به کودکان سیستان و بلوچستان ندارد و آن پیام زنده کردن شوق خیال پردازی در درون و وجود آنها و گسترش این حس است تا در این برهه سنی و زمانی هیچگونه ترس و واهمه از خیال پردازی نداشته باشند و در آینده به رویاهای خود دست پیدا کند.

سالاری خاطر نشان کرد: حرف آخر من به مسئولین این است که شرایط را برای همه کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در عرصه های مختلف فراهم کنند تا به واسطه افرادی همچون آقای حسین ریگی که یک کارگردان برجسته هستند، استعداد و پتانسیل های آنها علاوه بر شناسایی، شکوفا به نمایش داده شود.
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 456978
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *