۰
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار:

تشکیل ۲۸۵ پرونده تخلف صنفی در6ماه نخست امسال/ ارزش ریالی پرونده های تخلف از مرز 60میلیارد تومان گذشت

حمیدرضا شایان گفت: در 6ماه نخست امسال ۳ هزار و ۱۸۴ بازرسی از صنوف چابهار انجام که منجر به تشکیل ۲۸۵ پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان شد.
تشکیل ۲۸۵ پرونده تخلف صنفی در6ماه نخست امسال/ ارزش ریالی پرونده های تخلف از مرز 60میلیارد تومان گذشت
حمیدرضا شایان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه بازرسی و نظارت فعالیت های گسترده ای در شهرستان های چابهار و دشتیاری انجام شده و در این مدت تعداد ۳ هزار و ۱۸۴ بازرسی شد.

وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۲۸۵ پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد:  عمده تخلفات در زمینه گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه توزیع(تبصره ۴ ماده ۱۸)، تقلب، کم فروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم درج قیمت بود.

شایان ادامه داد: بیشترین تخلفات در زمینه آرد، نفت گاز، روغن خوراکی، میوه و تره بار، ابزار آلات، خیاطی و پوشاک، کیف و کفش، نان، مرغ زنده، و کشتار روز بوده است.


وی اظهار کرد: مجموع بازرسی های انجام شده از نانوایی های شهرستان چابهار و دشتیاری، معادل ۱۸۳ فقره بوده که منجر به تشکیل ۱۶ پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱ میلیارد تومان شد.

وی اذعان کرد:  تعداد پرونده های قاچاق معادل ۷ فقره بوده که عمده تخلفات، در زمینه نفت گاز، سیمان، روغن خوراکی، سیگار و مواد پتروشیمی بوده است.


رئیس اداره صنعت، معدن شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: در طی این مدت تعداد ۱۱۱ مورد گشت مشترک با حضور ادارات مختلف از جمله فرمانداری، مرکز بهداشت، تعزیرات، اماکن، غله و خدمات بازرگانی، استاندارد، شهرداری، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برگزار و منجر به تشکیل ۲۶ پرونده تخلف شد.


شایان بیان کرد: نقش شهروندان در شناسایی متخلفان صنفی بسیار با اهمیت می باشد  و از کلیه شهروندان چابهار و دشتیاری درخواست می شود تا در صورت مواجه با هر گونه تخلف صنفی مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ رسیدگی به شکایات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار اطلاع رسانی کنند.
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 456972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *