۰
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار:

ساماندهی سواحل مانع از حوادث غرق شدگی افراد می شود/ استفاده از ظرفیت های بومی باعث توسعه منطقه خواهد شد

عبدالغفور حوت از ساماندهی کردن سواحل و مناطق پر خطر با استفاده از ظرفیت های بومی برای جلوگیری از غرق شدن افراد براثر سهل انگاری یا شنا خبر داد.
ساماندهی سواحل مانع از حوادث غرق شدگی افراد می شود/ استفاده از ظرفیت های بومی باعث توسعه منطقه خواهد شد
عبدالغفور حوت؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: یکی از مشکلات ما در شهرستان شنا کردن افراد در مناطق پرخطر است که در طول سال براثر سهل انگاری منجر به فوت آنها می شود.

وی افزود: در همین راستا سنوات قبل اقدامات لازم انجام شده اما بازهم به دهیاران روستاهای رمین، کمب و عثمان آباد با هماهنگی بخشدار مرکزی برای نصب تابلو شنا ممنوع در نوار ساحلی محدوده رمین - کمب - کیژدف  و لیپار مجددا ابلاغ شده تا اقدام نمایند.
 
وی تصریح کرد: شهرداری چابهار ضمن نصب تابلو شنا ممنوع در چند نقطه از ساحل دریا بزرگ پارک بهاران، با نصب بنر نسبت به اطلاع رسانی در خصوص خطرات ناشی از شنا در ساحل دریا بزرگ و میزان تلفات غرق شدگی در این منطقه طی سالیان اخیر باید اقدام کند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: کارگروه ساماندهی سواحل و تعیین محل های امن برای شنا افراد با دبیری شهرداری چابهار فعال و مصوبات سنوات قبل مورد بررسی قرار می گیرد تا ضمن جلوگیری از حوادث، مراقب سلامتی افراد باشیم.
 
 وی اظهار کرد: نظر به وجود 2 پایگاه امداد و نجات دریای هلال احمر شهرستان با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان نسبت به پایگاه مذکور به پایگاه دایم و ارسال آن به فرمانداری جهت پیگیری های بعدی اقدام خواهد شد.
 
حوت تاکید کرد: در راستای استفاده از توان و ظرفیت افراد محلی یا بومی و متخصص در نجات غریق مقرر شد تا جمعیت هلال احمر شهرستان با همکاری بخشدارمرکزی نسبت به شناسایی افراد مذکور ساکن در روستای رمین اقدام و ضمن تحت پوشش قرار دادن آنان، جهت آموزش های تخصصی به اداره کل بنادر و دریانوردی معرفی نماید.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر و سرمایه اقدام کنیم، باید زیرساخت لازم همراه با آگاهی بخشی انجام شود تا بتوانیم گام موثری برای توسعه برداریم.

انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب: 456925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *