۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

حفظ زبان و ادبیات فارسی برای آینده ایران ضروری است/ دستگاه قضا برای جلوگیری از تباه شدن سرمایه کشور و نیاز مردم ورود کند

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده گفت: ما باید با ادبیات فارسی، عرفان و حماسه که دارای شور و شعور است مأنوس شویم و به نسل های آینده به درستی منتقل کنیم.
حفظ زبان و ادبیات فارسی برای آینده ایران ضروری است/ دستگاه قضا برای جلوگیری از تباه شدن سرمایه کشور و نیاز مردم ورود کند
به گزارش چهاربهاران؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 27 شهریور مصادف است با روز شعر و ادب فارسی بیان کرد: زبان فارسی یکی از غنی ترین زبان ها در دنیا است در کشورهایی که اعراب حمله و کشورگشایی کردند، زبان را به زور و اجبار از آنها گرفتند اما تنها کشوری که نتوانستند زبان آن منطقه را تغییر دهند، ایران بود و زبان فارسی، زبان دوم اسلام شد.

وی افزود: بزرگترین دانشمندان، فیلسوفان از اهمیت و جایگاه ادب و لغت فارسی مطلع شدند اما امروز براثر بی توجهی ها باید بگویم این جایگاه گذشته ما کجاست و چقدر اهمیت میدهیم.

وی اظهار کرد: نسل های قبل از ما از کتاب های شاهنامه و حافظ فقط در کتابخانه ها استفاده نمی کردند و کتاب اصلی آنها برای خواندن بود اما باید این پرسش امروز مطرح شود که ما با جریان لغت فارسی برای حفاظت از زبان و آسیب شناسی این سرمایه گران قدر چقدر تلاش کردیم تا دامنه تلاش خود را در این زمینه بالا ببریم.

امام جمعه چابهار گفت: ما باید با ادبیات فارسی، عرفان و حماسه که دارای شور و شعور است مأنوس شویم و به نسل های آینده به درستی منتقل کنیم و مجموعه های ادبی که از گذشته به یادگار مانده را علاوه بر آموزش به نسل آینده حفظ و حراست کنیم، چون برای ما سرشار از نکات مهم و اساسی زندگی است.

وی با اشاره به ۲۰ شهریور روز دومین شهید محراب خاطر نشان کرد: در کشور ما بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی دفاع توسط منافقین خونخوار در کمال خباثت به شهادت رسیدند و آدم کش های دیروز و فراری امروز میبینیم که در دامن غرب بعنوان ابزار استفاده می شوند.

وی افزود: شهید سید اسدالله مدنی دومین شهید محراب الگوی بی بدیل پارسایی، زهد و تقوا در زمان خودش و بین علمای حاضر بود که در کنار امام خمینی(ره) تلاش های فراوانی برای انقلاب کشیدند و باید الگو علما و روحانی امروز باشد.

حجت الاسلام قاسمی اذعان کرد: یکی از مهم ترین مباحثی که باید بصورت جدی مسئولین در دولت سیزدهم پیگیر شوند، رسوب کالا چه در بندر ما چه در سایر بنادر کشور است که باعث ضرر به اقتصاد و سرمایه ما می شود.

وی تاکید کرد: در اخبار میبینیم که چندین تن شکر در بندر فاسد شده و جای سوال است که چرا باید ۲هزار و ۴۰۰ تن شکر فاسد شود در حالی که یکی از نیازهای ما است و در این زمینه باید علت و دلیل با پیگیری دستگاه قضا از صاحب این کالا برای پاسخگویی باشد.

امام جمعه موقت چابهار گفت: از دستگاه قضا درخواست داریم در این زمینه و سایر موارد ورود کنند تا عاملان خیانتکار به مردم و کشور شناسایی و مجازات شوند، چون این افراد مهم ترین مایحتاج های مردم را تباه می کنند و این ضایع شدن حق مسلم افراد جامعه ما است.

انتهای پیام/
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 456917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *