۰
امام جمعه چابهار در مراسم شب اول محرم بیان کرد:

ارزش انسانیت؛ درس عاشورا در مسیر حقانیت/ رعایت پروتکل های بهداشتی اصل مهم در مراسمات است

حجت السلام والمسلمین سیدمحمد موسوی گفت: یکی از درس های عاشورا این است که ارزش انسانیت، حرکت در مسیر حق و حقانیت است
ارزش انسانیت؛ درس عاشورا در مسیر حقانیت/ رعایت پروتکل های بهداشتی اصل مهم در مراسمات است
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین سیدمحمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار ضمن تسلیت ایام محرم الحرام، همه را به تکریم و بزرگداشت این ایام معنوی و خاص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سفارش و تاکید داشت.

امام جمعه چابهار بیان کرد: یاد و خاطره عزیزانی که در سال های قبل در مراسم عزاداری بودند و الان نیستند را باید گرامی بداریم و برای شفاء بیمارانی که در بستر بیماری و بیمارستان ها هستند را از خداوند متعال مسئلت بخواهیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، این دو فریضه الهی را بسیار مهم دانستند و همه را به عمل نمودن به این دستور خداوند، تاکید و افزود: رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی، در تمامی امورات زندگی به ویژه این ایام در همه مراسمات مذهبی و معنوی، یعنی عمل کردن به معروف است و همه باید به دستور العمل های بهداشتی عمل و توجه خاص کنیم.

حجت الاسلام موسوی فلسفه قیام امام حسین (ع) را احیای سنت نبوی، امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: یکی از درس های عاشورا این است که ارزش  انسانیت، حرکت در مسیر حق و حقانیت است  که همچنان حضرت علی اکبر (ع)، برای دین اسلام جان خود را فدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی ها در مجالس عروسی و سایر برنامه ها هیچ گونه تقیدی به اسلام ندارند ولی در محرم عزاداری میکنند، این رفتار و کردار منطبق با اسلام ناب محمدی (ص) نیست.

امام جامعه چابهار اذعان کرد: کسی که در نماز اهدنا الصراط المستقیم میخواند، صراط مستقیم، حرکت در مسیر حق و حقیقت است و باید این اصل مهم را سر لوحه زندگی قرار دهد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی تاکید کرد: در همه برنامه ها و مراسمات رعایت پروتکل های بهداشتی اصل اول و مهم باشد تا خدشه به عزدارای ها وارد نشود.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم در این شرایط سنگین با رعایت دستورالعمل ها به کادر زحمت کش درمان کمک کنیم و اجازه ندهیم بیشتر از این بیماری شیوع پیدا کند.

مراسم عزاداری شب اول محرم با حضور عزاداران حسینی، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مسجد امام حسین علیه السلام شهرستان چابهار برگزار شد.
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 456871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *