رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار:

واکسن؛ تنها راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست/ واکسیناسیون جمعی از اعضا شورا و دهیاران و معتمدین بخش مرکزی چابهار

5 مرداد 1400 ساعت 8:09

عبدالرسول خدمتی گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا و مهار این بیماری، تزریق واکسن است.


عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: هم اکنون سن واکسیناسیون در شهرستان چابهار ۴۸ سال به بالا است و بیماران دیابتی نیز از ۴۰ سال به بالا میتوانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و مراکز تجمیعی واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی افزود: افراد واجد شرایط دریافت واکسن باید هرچه سریعتر به مراکز تعیین شده جهت تزریق واکسن مراجعه کنند و با پرسنل مرکز بهداشت همکاری لازم را داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار تصریح کرد: ‌وزارت بهداشت با کاهش سن واکسیناسیون در استان فرصت مناسبی را به منظور پوشش گسترده واکسیناسیون فراهم نموده است و شهروندان گرامی باید هرچه سریعتر با تزریق واکسن خود را در مقابل این بیماری ایمن کنند.

وی گفت: هرچه پوشش واکسیناسیون و افراد واکسینه شده در جامعه افزایش یابد، قطعا موارد بستری و مرگ و میر نیز کاهش خواهد یافت.

خدمتی در ادامه با انتقاد از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مردم به این نکته توجه داشته باشند که قطعا کسانی که مبتلا می شوند و واکسینه شده اند به هیچ عنوان مصون از ابتلای دوباره به این بیماری نیستند.

وی ادامه داد: پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه بشدت رعایت شود تا زمانی که میزان ابتلا پایین بیاید و حداقل حدود ۷۰ درصد مردم واکسینه شده باشند.

رئیس مرکز بهداشت چابهار خاطر نشان کرد: تیم سیار واکسیناسیون مرکز بهداشت شهرستان چابهار با حضور در محل بخشداری مرکزی، جمعی از اعضا شورا و دهیاران و معتمدین بخش مرکزی واکسن کرونا را تزریق کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 456844

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456844/واکسن-تنها-راه-پیشگیری-ابتلا-ویروس-کروناست-واکسیناسیون-جمعی-اعضا-شورا-دهیاران-معتمدین-بخش-مرکزی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir