۰
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خبر داد:

معدوم سازی هشت هزار کیلو گرم آرد گندم تاریخ مصرف گذشته در چابهار

عبدالرسول خدمتی گفت:طی بازرسی های به عمل آمده در هفته اخیر حدود هشت هزار کیلو گرم آرد گندم تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز از نانوایی های داخلی شهر جمع آوری شد.
معدوم سازی هشت هزار کیلو گرم آرد گندم تاریخ مصرف گذشته در چابهار
عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: فراورده های آردی تنها دو ماه تاریخ مصرف دارند و این فراورده ها الزاما همه اسپور باکتریها را نمی کشند و باگذشت دو ماه از تاریخ تولید نان، اسپور باکتریها شروع به رشد و نمو کرده و از آنجاییکه نان یک منبع خوب کربوهیدرات، روتئین و املاحی مثل آهن، کلسیم و ویتامین های گروه “ب”  است تمامی خواص موجود در آردها از بین می رود.

وی افزود: در طی بازرسی های روتین و طرح تشدید نوبت عصر کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای هشت تن آرد تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز جمع آوری و توقیف شد.

رییس مرکز بهداشت چابهار با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون نظارت جدی و دقیق بر خبازی و نانوایی‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد تصریح کرد: پس از نمونه برداری و بررسی نظر فنی ادارات دامپزشکی و استاندارد، مواد غذایی مذکور فاقد مصرف انسانی و دامنی بودند.

وی ادامه داد: پس از اخذ دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چابهار و حضور نماینده دادستان، آردهای توقیف شده در سایت پسماند پارگ شیخان معدوم سازی شد.

خدمتی از مردم خواست که در خرید و تهیه آرد از نانوایی ها دقت کنند و در هنگام خرید حتما از فروشندگان تاریخ تولید و انقضاء آن را جویا شوند و چنانچه با فروش آرد تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز مواجه شدند حتما مراتب را از طریق سامانه ۹۰  اطلاع دهند تا با متخلفان در این حوزه برخورد شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 456828
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *