۰
معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای پایلوت پرورش ماهی در محیط محصور دریایی(قفس) توسط دانشگاه امام حسین (ع)/ سرمایه گذاری مطمئن و توسعه پایدار با نگاه به ظرفیت های بومی محقق می شود

معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان از پیگیری دانشگاه امام حسین(ع) جهت اجرای پایلوت پرورش ماهی در محیط محصور دریایی (قفس) در منطقه خبر داد.
اجرای پایلوت پرورش ماهی در محیط محصور دریایی(قفس) توسط دانشگاه امام حسین (ع)/ سرمایه گذاری مطمئن و توسعه پایدار با نگاه به ظرفیت های بومی محقق می شود
حمیدرضا نصیری؛ معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: اجرای پایلوت پرورش ماهی در محیط محصور دریایی (قفس)  جهت دستیابی به بهترین روش و کاهش مخاطرات سرمایه گذاری  دارای اهمیت بسیار بالایی است.

وی با تشریح مزیت های شیلاتی نوار ساحلی جنوب استان به ظرفیت‌های پرورش ماهی در قفس شناسایی شده در طول آبهای ساحلی جنوب استان توسط مشاور بیان کرد و افزود: در آبهای ساحلی شهرستان های کنارک، چابهار و دشتیاری در گام اول ظرفیت بیش از ۵۰ هزارتن تولید ماهیان دریایی شناسایی شده که تاکنون به تعدادی از متقاضیان جهت اخذ مجوز های مربوطه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی استان معرفی شدند.

وی تصریح کرد: ویژگی های منحصر به فرد این منطقه نظیر اکولوژی، جریانات،  سرعت و شدت امواج در دریای عمان بعنوان یک دریای باز و همچنین جریانات اقیانوس هند بویژه مونسون که در طراحی قفس های دریایی باید مد نظر باشد.

معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد:  نوپا بودن این صنعت در منطقه و اجرای پایلوت موفق بعنوان چراغ راه برای سایر متقاضیان و سرمایه گذاران جهت موفقیت تولید و سرمایه گذاری و توسعه پایدار حائز اهمیت است.

وی گفت: در همین راستا دانشگاه امام حسین (ع) با توجه به ظرفیت های علمی و امکانات آزمایشگاهی و سخت افزاری آمادگی خود را جهت اجرای پایلوت پرورش ماهی در قفسهای دریایی با رویکرد نگاه به توانمندی های داخلی و بومی سازی سازه های قفس های دریایی اعلام کرد.

نصیری خاطر نشان کرد: این پروژه با همکاری سایر دستگاه‌ها از طریق شیلات استان در حال پیگیری و هماهنگی جهت اجرای پایلوت پرورش ماهی در قفس با دانش و تکنولوژی بومی می باشد.

وی اذعان کرد: سازه قفس متناسب با خصوصیات دریای عمان، تامین نهاده ها بویژه بچه ماهیان دریایی، تسهیلات ریالی و ارزی ارزان قیمت و متناسب، آموزش و دانش فنی _ بهداشتی و مدیریتی از جمله مباحث و چالش های در حوزه پرورش ماهیان در محیط محصور دریایی (قفس)  است.

معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با نگاه همه جانبه و اقدام در تمامی جنبه های آن و با حمایت هوشمندانه شاهد فعال سازی ظرفیت های آبزی پروری منطقه خواهیم بود.
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 456809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *