۰

شرایط بحرانی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین وزارت بهداشت

معاون کل وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در سفر به سیستان و بلوچستان، وضعیت بیماری کرونا در این استان را مورد بررسی قرار دادند.
شرایط بحرانی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین وزارت بهداشت
به گزارش چهاربهاران، با حضور معاون کل وزارت بهداشت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و استاندارد سیستان و بلوچستان، از بخش بستری کووید ۱۹ بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) و بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) زاهدان، بازدید شد.
حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان، اظهار کرد: تعداد موارد مثبت جدید بیماری در سیستان و بلوچستان در موج جدید بیماری ۳ تا ۴ برابر موج‌های قبلی است.
وی افزود: علاوه بر موارد مثبت سرپایی، افزایش تعداد بیماران بستری فشار زیادی را بر کادر درمان و بیمارستان‌ها وارد کرده است.
شهریاری تاکید کرد: با وجود آنچه در برخی شبکه‌های اجتماعی در مورد کمبود تجهیزات و عدم پذیرش بیماران اعلام می‌شود، مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که تاکنون بیمارانی که نیازمند بستری هستند، بستری شده‌اند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: مجموعه بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وضعیت ارائه خدمات درمانی در استان سیستان و بلوچستان را به صورت مستمر تحت نظر دارد و با مسئولین استان در ارتباط هستند تا نیازهای احتمالی بعدی هم با استفاده از ظرفیت‌های استانی و کشوری تأمین شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: با همه این اقدامات، چاره اصلی برای برگشتن استان به وضعیت عادی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری است.
وی تاکید کرد: شاید استمرار واکسیناسیون کرونا در فروکش کردن موج فعلی نقش مهمی نداشته باشد، اما با توجه به تأثیر بلند مدت واکسیناسیون عمومی بر کاهش موارد بیماری در آینده، از مسئولین استان می‌خواهم تا دامنه سنی افراد تحت پوشش واکسن را باز هم افزایش دهند.
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 456787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *